skall riva ett befintligt hus om 145m2 i 1 1/2 plan byggt 1965. Någon som vet en prisvärd rivningsfirma och vad kostar det. Har förstått att det kan tillkomma eventuell sanering av asbest mm kan man ninkludera det i ett fast pris.
hoppas någon kan ge mig lite information om gällande detta
 
Har inget tips på firma men ett annat tips: Börja med att sätta in in en annons i lokaltidningen i blocket på säljes, ha självplock på huset mot en liten summa. Du kommer bli förvånad över vad mycket folk vill köpa. på så sätt får du dels bort material + att du får ett bidrag till den slutliga rivningen. Lycka till!

ps förmodar att du begärt "rivningslov " hos kommunen ds
 
rivningslov är sökt och beviljat dock skalld et kompletteras med en ansvarig person för att rivningen skall gå rätt till, men det förutsätter jag att det rivningsföretag har som vi väljer
 
Hej. Gammal tråd, men kanske har du mail-allert på dina trådar?
Chansar iaf och frågar vad det gick på sen rivningen.
Vi funderar nämligen på samma sak. Tomt med skruttigt hus som vi skulle vilja riva och bygga nytt.
 
Vi betalade 75 000 kr för ett två vånings 4 tals hus med eternitplattor 100 kvm boendeyta. Plattorna monterade vi ned själva för
det var väldigt dyrt om rivningsfirman skulle göra det. Detta var ungefär två år sedan
 
det kostade ca 170 kkr ink moms. det som är viktigt att komma ihåg är att man river ned marknivå dvs grund etc måste man be dem slå hål eller krossa. framförallt om man skall bygga nytt hus på eller i närheten av gamla grunden
 
Vi köpte en fastighet förra året där vi rev ett 2-plans trähus om 148 m2 plus källare under 1/3-del av huset. Vi hade tillgång till en traktorgrävare, tigersåg och en släpkärra.

Kostnader

- Rivningslov 2700:- (lite osäker på denna siffra..)
- Sugbil för sågspån trossbottnar 9000:-
- 6 st 30 kbm containrar med hämtning och lämning och 60kr/dygn 7000:-
- Övriga omkostnader (Tigersågsblad, drivmedel, skyddssutrustning o dyl.) 2400:-
- Installation och inköp av byggelskåp ( ska användas till bygget seanre också) 2700:-

Så här i efter hand kan jag konstatera att jag var onödigt omständig med sortering och nedamontering av invändigt material. Dett tog två 100h med det invändiga, 30h med stommen och 10h med grunden. Jag hade tur med grunden då en annan kille var i behov av fyllnadsmassor och stod för borttransporten. Jag har tagit rätt på mycket golv och dörrar och sådant så allt har inte slängts men tiden kunde kortas något om jag inte gjort det.

mvh Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.