Har en kran som går genom husväggen. På insidan sittter en krankägla1 som i sin tur skall bottna emot ett säte i en krök, bild 2-Genom att vrida på fyrkanten i kranen på utsidan skall ju stången skruvas inåt så att krankäglan pressas mot sätet och stänga vattnet.Men nu "bottnar inte krankäglan trots att jag skruvat in kranen så långt det går. Kan man justera längden på den stång krankäglan är monterad i, Det yttre röret bottnar mot en kant i kröken, Om jag tar av röret någon millimeter så att krankäglan kan komma längre ned skulle det kunna lösa problemet?

Panoramabild av en metallstång med konstruktionselement på en träyta, mekaniska eller elektriska komponenter, viss slitage. Inzoomad bild av en cylindrisk metallföremål hållen i en hand, suddig bakgrund, möjligen en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kom på att jag kunde lägga in en distans och förlänga skrivstången. Kranen fungerade Men när jag drog på vattnet blev det en tryckstöt och så stack klämringen på yttre röret? Hur får man dit en sån???
 
Så verkar det hela ha löst sig. Klämringen hade släppt med följd att usvängen men sätet sköts ut vilket gjorde att käglan inte bottnade. Inköp av ny klämring samt korrekt åtdragning verkar ha löst det hela
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.