Hej !

Letar efter köksblandare med

diskmaskinsavstängning
och
utdragbar pip/munstycke
och
så billigt som möjligt!

Den får inte vara i typ guldfärg men annars är kraven inte så höga på utseende (detta är till uthyrningsbostad).


Har letat runt lite på black week men hittar inte riktigt nåt bra. Tänkte först beställa en utan diskmaskinsavstängning från amazon för 500 spänn och koppla ett T-koppling med Ballofix under diskbänken men förstod på tidigare trådar att det är en livsfarlig/fruktansvärd lösning så är tillbaka på integrerad diskmaskinsavstängning igen.

Nån som har tips?

(IKEA:s lösning med elektronisk avstängning och knapp ovan bänken vill jagi nte ha eftersom många säger att den är opålitlig/kräver omstart etc - vill inte ha krångel)
 
Redigerat:
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hej !

Letar efter köksblandare med

diskmaskinsavstängning
och
utdragbar pip/munstycke
och
så billigt som möjligt!

Den får inte vara i typ guldfärg men annars är kraven inte så höga på utseende (detta är till uthyrningsbostad).


Har letat runt lite på black week men hittar inte riktigt nåt bra. Tänkte först beställa en utan diskmaskinsavstängning från amazon för 500 spänn och koppla ett T-koppling med Ballofix under diskbänken men förstod på tidigare trådar att det är en livsfarlig/fruktansvärd lösning så är tillbaka på integrerad diskmaskinsavstängning igen.

Nån som har tips?

(IKEA:s lösning med elektronisk avstängning och knapp ovan bänken vill jagi nte ha eftersom många säger att den är opålitlig/kräver omstart etc - vill inte ha krångel)
Strand har , men inte Kina-billiga
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Strand har , men inte Kina-billiga
2000 kr hade jag helst hållit mig till. De jag hittat kostar 4-6000 kr...
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
2000 kr hade jag helst hållit mig till. De jag hittat kostar 4-6000 kr...
Vet, du får dra ner på annat. Strand har kvalitet och bra kundservice om något händer.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hej !

Letar efter köksblandare med

diskmaskinsavstängning
och
utdragbar pip/munstycke
och
så billigt som möjligt!

Den får inte vara i typ guldfärg men annars är kraven inte så höga på utseende (detta är till uthyrningsbostad).


Har letat runt lite på black week men hittar inte riktigt nåt bra. Tänkte först beställa en utan diskmaskinsavstängning från amazon för 500 spänn och koppla ett T-koppling med Ballofix under diskbänken men förstod på tidigare trådar att det är en livsfarlig/fruktansvärd lösning så är tillbaka på integrerad diskmaskinsavstängning igen.

Nån som har tips?

(IKEA:s lösning med elektronisk avstängning och knapp ovan bänken vill jagi nte ha eftersom många säger att den är opålitlig/kräver omstart etc - vill inte ha krångel)
Alla tre blir nog svårt, beror iofs på definition...här definieras 4 825 kr som "fast lågt pris"...

https://www.vvsochbad.se/fm-mattsson-siljan-koksblandare-diskmaskinsavstangning-krom-489232
 
Blir kanske t-koppling med ballofix. Man kan ordna allt för under 1000 kr, är svårt att motivera fyra gånger högre pris för kundservice etc.
 
Om du istället väljer att sätta dit Ikea Knycklan under diskbänken får du en trådlös lösning som till och med har läckage-sensor för 700kr och slipper välja bland kranar som har vred.

Slutresultatet blir nog faktiskt vattensäkrare och definitivt snyggare till ett bättre pris.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Om du istället väljer att sätta dit Ikea Knycklan under diskbänken får du en trådlös lösning som till och med har läckage-sensor för 700kr och slipper välja bland kranar som har vred.

Slutresultatet blir nog faktiskt vattensäkrare och definitivt snyggare till ett bättre pris.
Jo men när man läser om den så är det många som har problem och att den måste startas om.
Detta är dessutom till uthyrning så jag vill inte behöva åka dit stup i kvarten och krångla.
 
zarkov zarkov skrev:
Måkte det vara utdragbar slang eller räcker det med att den inte är stel?

Vi har en Damixa, nästan som denna och det funkar väldigt bra.

[länk]
Hur funkar den? Den är flexibel antar jag, kan man vinkla åt sidorna också? Hur är rörelseomfånget?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hur funkar den? Den är flexibel antar jag, kan man vinkla åt sidorna också? Hur är rörelseomfånget?
Inga problem att spruta sig själv i ansiktet om man skulle vilja det. Tar man loss munstycket ur hållaren och låter det hänga fritt så faller det 12-13 cm men inte så att slangen tar i hållaren.

Jag tycker det är ett stort lyft med slang jämfört med ett stelt rör som det brukar vara.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Det är mycket som kan gå sönder på en blandare med utdragbar pip, munstycke, slang, knappar etc. Är det ett önskemål från en hyresgäst?

Mora har en som har en vridbart munstycke utöver vridbara pipen som kanske går att sälja in till användaren?

https://www.hornbach.se/p/koksblandare-mora-armatur-mmix-k6-8318385-krom/8050764/

Är det ett boende som ska ägas över ett par år och användas som permanentboende är det nog väldigt värt att hoppa på ett av de större fabrikaten.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jo men när man läser om den så är det många som har problem och att den måste startas om.
Detta är dessutom till uthyrning så jag vill inte behöva åka dit stup i kvarten och krångla.
Tror du skulle få mer problem med blandaren från amazon än Ikeas diskmaskinsavstängning.

Kolla Damixa rowan pro, inte utdragbar pip men flexibel i alla fall och någorlunda i din prisklass
 
B Buster65 skrev:
Tror du skulle få mer problem med blandaren från amazon än Ikeas diskmaskinsavstängning.

Kolla Damixa rowan pro, inte utdragbar pip men flexibel i alla fall och någorlunda i din prisklass
Är det så? Vet du säkert och har testat eller mer känsla du har? Jag har själv ingen aning. Det finns flera som har bra recensioner.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är det så? Vet du säkert och har testat eller mer känsla du har? Jag har själv ingen aning. Det finns flera som har bra recensioner.
Skicka en länk på blandaren du har tittat på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.