Är det någon som kan tipsa om någon modell som går lätt att installiera (ej ikeas modeller) samt har bra betyg?
Får med Bosch vitvaror i husleveransen, dock är inte diskmaskinen integrerad.
 
  • Gilla
Lövet
  • Laddar…
J
Vi har beställt en Bosch SBE65N00EU till vårt blivande Ikeakök, eftersom alla vitvaruhandlare vi pratat med var rörande eniga om att den fungerar med Metod. Om de har rätt vet jag förhoppningsvis om 3 veckor när köket är byggt och klart ;)
 
  • Gilla
FreddaP
  • Laddar…
Det går utmärkt. Bildbevis bifogas. 20140422_090734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreddaP och 1 till
  • Laddar…
JonasSun skrev:
Det går utmärkt. Bildbevis bifogas. [bild]
Vilken modell har ni?
Va inga problem med sockeln?

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
jllnd skrev:
Vi har beställt en Bosch SBE65N00EU till vårt blivande Ikeakök, eftersom alla vitvaruhandlare vi pratat med var rörande eniga om att den fungerar med Metod. Om de har rätt vet jag förhoppningsvis om 3 veckor när köket är byggt och klart ;)
Bra att du är testkanin, så får jag köpa sen ;D
 
Kikade idag och vi tycks ha en SMV59T20EU. Låg under och kikade hur det såg ut. Sockeln sitter helt intakt där under så luckan når helt enkelt inte den i nedfällt läge. Kunde dock inte få till nån bild av det hela. Här ser man däremot en del av skenorna som gör att luckan glider på maskinen när den öppnas och stängs.
disk2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
FreddaP skrev:
Bra att du är testkanin, så får jag köpa sen ;D
Jepp, jag återkommer om ett tag! ;)
 
Hej!
Vad har du använt för skenor för att fästa luckorna?
 
Det är IKEA som sålde dem men jag vet inte om de fortfarande finns att tillgå. Har hört att de inte fungerade så bra i längden. Miele har annars en maskin som hette något med XXL, som tydligen ska gå att köra rakt av med metod-stommar.
 
Montera maskinen med glidskenor så kommer luckan aldrig ner till sockeln. Finns ett par olika monterings-kit på IKEA beroende på maskin. E-lux och Husqvarna bör fungera fint eftersom IKEAs "dyrare" maskiner bygger på deras "stomme".
 
Hur är det med Siemens integrerade maskiner, passar de Med Ikea kök?
Funderar på Siemens SX65t091SK - den är även extra hög. Är det ett problem med Ikea?
 
J
jllnd skrev:
Vi har beställt en Bosch SBE65N00EU till vårt blivande Ikeakök, eftersom alla vitvaruhandlare vi pratat med var rörande eniga om att den fungerar med Metod. Om de har rätt vet jag förhoppningsvis om 3 veckor när köket är byggt och klart ;)
Det tog ett tag men nu är diskmaskinen installerad och i drift. Det behövdes inga extra skenor från ikea, maskinen har inbyggd "slide" i luckan i kombination med att den fälls in relativt mycket under maskinen när man öppnar.
 
Hur menar du med att "Det behövdes inga extra skenor från ikea" - gick det att fösta IKEA lådfronterna direkt på maskinen?
 
J
Amatörsnickaren skrev:
Hur menar du med att "Det behövdes inga extra skenor från ikea" - gick det att fösta IKEA lådfronterna direkt på maskinen?
Ja precis.
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Jag fick det också att fungera med Bosch SBE65N00EU men det blev bara 95% perfekt då "täckluckan" (av tre sammansatta lådfronter) fjädrar lite i överkant när man drar ut den. Tror dock inte att det är något som kommer att gå sönder ens med tiden utan har bara med "känslan" att göra. Jag använde IKEA "VÅGLIG" eller vad den heter för att sätta ihop flera lådfronter till en enda lucka men i övrigt Bosch monteringsgrejor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.