Har precis kommit över Eksjöhus nya katalog, och hittade ett hus som jag blev väldigt förtjust i - Fagernäs - 2 plans på iofs ganska små 157 kvm, men bra planerade kvm som jag tycker!

Vad tycker ni??
Någon som har koll på liknande hus hos andra försäljare??

Mvh Husbyggar´n
 
Hej,
Ett jättefint hus. Det förhöjda vägglivet gör att du vinner yta på övre plan. Väldigt bra planlösning, speciellt på övre plan. På nedre plan kan man ju, om tomt och väderstreck så kräver, byta plats mellan vardagsrum o kök, d.v.s.få ett stort härligt kök med köksö o bra plats för stort matbord i vard.rumsdelen. Vardagsrummet kan då i stället få en fin sitthörna i burspråket med många fönster.

Jag såg ingen grovingång i den fina klädvården. Kan nog ordnas.

Huset påminner mig om LB-hus Jaktfalken. Men i det huset finns inget förhöjt väggliv, allrum på övre plan saknas. Dock kan där planlösningen ändras (föräldrasovrummet mkt stort) så att jag tror man kan göra ett allrum. Fördelen med det huset är att du har ett sovrum/gästrum/arb.rum på nedre plan. Det är något jag tycker man skall försöka ha. Om man har gäster/en själv som inte klarar en trapp.

Men alltså, jättefint hus!
 
Vi gillar också Fagernäs.

Så jag puffar inlägget :)

Var kan det tänkas hamna i för pris?

Hur mycket drar Eksjö av för: ex. Badrum, kök, garderober, tapetsera och måla själv?
Kan det löna sig att köpa badrums "möbler" själv och anställa en som installerar mot att ha standarden?
 
puffar inlägget, speciellt intresserad om ngn har fått prisuppgift på Fagernäs. Vet ni om plåttaket är standard?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.