och behöver lite tips och råd! (Dryga kommentarer undanbedes, jag är som sagt amatör på området och vissa frågor kanske hör till allmänbildningen... dock inte min)

Ska isolera en bod på 9 kvm. Väggarna är råspont med 10 cm tjocka reglar vertikalt. Ska jag fästa min Windy-väv direkt mot råsponten? Med texten utåt? (Alltså oläsbart inifrån?) Ingen luftspalt behövs väl i väggarna om jag har förstått det rätt...?

Taket lutar ca 20 grader. räcker det med en 25 mm luftspalt? Läste nånstans att man ska ha det dubbla nästan?

Sedan sätter jag då på isoleringen. 90 mm tjock stenull. Sen pärlspont innåt i både tak och på väggar hade jag tänkt.

Fönstret i boden är enkeltglasigt. Kommer det då läcka ut värme som man bör ta hänsyn till på nåt vis?

Tacksam för svar!!!
 
Hej.. En novis här med. Kan du förklara inifrån sett hur det ser ut nu?

Om jag förstått saken rätt så har du råspånt på utsidan direkt mot reglarna. Vad ska du ha utanpå råsponten? Om du har duk, så bör du väl ha en luft spalt eller tänkte du placera duken direkt på råsponten, sen läkt och panel? Texten skall i vilket fall som helst vara utåt..
 
Redigerat:
Du kan ju alltid se till att dreva alla springor runt fönster och dörrkarm ordentligt. Fönster kan man ju alltid byta vid ett senare tillfälle.
 
besserbosse - Ja det är alltså 230 cm i takhöjd vid dörren och sluttande tak, så ungefär 200 cm vid motsatt sida. rummet är 270 långt och 320 brett ungefär. Nån som tidigare har satt upp reglar (och tänkt isolera tror jag...) med väldigt olika avstånd emellan. Taket har som sagt gott om reglar. 6 stycken tror jag á 15 cm styck. medan reglarna på väggarna är 10 cm. Jag köpte iaf 90mm stenullsisolering...
Golvet är ett isolerat trägolv som är såå jävla snyggt. Så det får vara som det är.

Apprentice - vaddå dreva? tänkte också byta fönstret till sist om jag hinner (annars i höst...)