Hej!
Vi har köpt ett hus med tillhörande förråd/gästhus.

Jag vill bygga en liten bastu med elaggregat. Och detta vill jag göra så billigt som möjligt men med okej resultat. (vill helst ha ved men kommer nog inte få det). Hur hade ni byggt detta?
-behöver man bastufolie?
-hur gör man med vattnet på golvet?
-ta bort befintliga skivor på väggarna?
-någon som kan kostnaduppskatta ett sådant här litet bygge, exkl. aggregat.?


måtten är idag:(yttermått på ny bastu)
Bredd: 215cm
Höjd: cirka 220cm
Längd: 250cm

Förrådet sitter ihop med gästhuset. Väggen till höger i bild är gästhusets vänstra vägg.

allt är isolerat. (Oklar tjocklek).
 
  • Ett rörigt förråd med lådor, hyllor, cyklar och diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det gjuten platta som golv? Om väggarna är isolerade kan du fylla på med isolering i taket mellan hanbjälkarna. Sen pangar du upp panel på väggar och i tak. Det vatten som hamnar på golvet torkar upp. Du har inget finskklangande namn så ni kanske inte "badar" bastu och kastar vatten vild omkring er ;)?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det gjuten platta som golv? Om väggarna är isolerade kan du fylla på med isolering i taket mellan hanbjälkarna. Sen pangar du upp panel på väggar och i tak. Det vatten som hamnar på golvet torkar upp. Du har inget finskklangande namn så ni kanske inte "badar" bastu och kastar vatten vild omkring er ;)?
Tack! Ja, det är gjuten platta.

Haha nej, det har jag faktiskt inte. Men min flickvän är från Finland och är den som vill ha bastu men får be henne kasta lugnt 😂
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.