Skip6711 Skip6711 skrev:
Jag hade nog väldigt gamla prylar till mitt telldus för min Homey pro hittade inte dom...
Vet inte om andra upplevt samma sak med Homey Pro
Passade på att uppgradera huset till IKEAS prylar. Det har jag inte ångrat.
Tack, bra input.
Det kan vara en hel del värt att veta vad som funkar och inte funkar om man kliver över till Homey.
Hade du problem med alla 433-prylar?
Var det något speciellt märke, eller blandat?
Fick du någon termometer att fungera?
Många frågor, men intressant för oss som funderar på en ersättare.
 
Trist om Telldus är på väg utför... Har en Tellstick Znet hos morsan och det är precis vad hon behöver, hon betalar för premium och är så glad över att slippa bry sig om belysning, den tänds och släcks efter solen. Även jag har en bunt 433-pluggar, kör fn med Domoticz och rfxusb transceiver och tycker det är smidigt. Det jag nästan uppskattar mest med 433-lösningen är de fysiska fjärrkontrollerna, har man besök kan vem som helst tända/släcka, inga konstigheter. Och så är pluggarna billiga, har kört med Anslut från Jula, utan problem.
 
Hade varit najs om man hade kunnat modifiera Tellstick Net med typ ny firmware.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Tack, bra input.
Det kan vara en hel del värt att veta vad som funkar och inte funkar om man kliver över till Homey.
Hade du problem med alla 433-prylar?
Var det något speciellt märke, eller blandat?
Fick du någon termometer att fungera?
Många frågor, men intressant för oss som funderar på en ersättare.
Det mesta 433 ska väl gå att lägga till.

Jag har fått över alla gamla Nexa grejer utan bekymmer, eller jo lite pyssligt var det att lägga till det enklaste som kom med fjärrkontroll och saknade parnings knapp.
 
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Tack, bra input.
Det kan vara en hel del värt att veta vad som funkar och inte funkar om man kliver över till Homey.
Hade du problem med alla 433-prylar?
Var det något speciellt märke, eller blandat?
Fick du någon termometer att fungera?
Många frågor, men intressant för oss som funderar på en ersättare.
De äldsta telldus och nexagrejorna gick inte. Nyare nexa och telldus funkade. Be mig bara inte definiera nyare...
Termometrarna har jag inte försökt med än. Allt gick plötsligt väldigt fort när hustrun upptäckte att vi inte hade några timrar till julbelysningen för att hon bestämt att vi skulle minsann inte betala för telldus tjänster...
 
  • Gilla
Hannuse och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det mesta 433 ska väl gå att lägga till.

Jag har fått över alla gamla Nexa grejer utan bekymmer, eller jo lite pyssligt var det att lägga till det enklaste som kom med fjärrkontroll och saknade parnings knapp.
Vad använde du för app till de äldsta prylarna?
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
Vad använde du för app till de äldsta prylarna?
Många om inte alla av de Nexa mottagarna som sitter bakom strömbrytare kopierades in medans Tellsticken fortfarande var ansluten och funkade skapligt bra manuellt, alltså efter att schemaläggning började kosta.

Någon lades till via Nexa och Telldus appen också, vill minnas att man kunde testa lägga till någon generisk 433 pryl från nån av de andra tillgängliga apparna.
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.