Vi har nytt avloppssystem och ett helt nyrenoverat 50tals hus och har precis fått reda på att dottern spolat stora bindor i toaletten flera gånger. Tack och lov har vi inget stopp men kan det komma att påverkas i framtiden? Hon är bara 11 år och inte uppfattat att det bara får slängas i papperskorgen 😫
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Rejäl
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Vi har nytt avloppssystem och ett helt nyrenoverat 50tals hus och har precis fått reda på att dottern spolat stora bindor i toaletten flera gånger. Tack och lov har vi inget stopp men kan det komma att påverkas i framtiden? Hon är bara 11 år och inte uppfattat att det bara får slängas i papperskorgen 😫
Har ni kommunalt avlopp eller eget?
 
Rejäl Rejäl skrev:
Har ni kommunalt avlopp eller eget
Kommunalt vatten är vi kopplat till
 
Rejäl
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Kommunalt vatten är vi kopplat till
Om det ingett stop är så är det bara o köra på och undervisa barnen😉
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Rejäl Rejäl skrev:
Om det ingett stop är så är det bara o köra på och undervisa barnen😉
Nu vet hon 😅 Hade vart jäkla tråkigt med problem med rören när man precis är klar med en stor renovering
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
jäkla tråkigt med problem med rören när man precis är klar med en stor renovering
Har ni inte märkt något ännu är de med stor säkerhet (på väg att bli) någon annans problem. 😀 Och även om de säkert inte uppskattas hos reningsverket är det nog varken ett stort eller ovanligt problem.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Rejäl
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Nu vet hon 😅 Hade vart jäkla tråkigt med problem med rören när man precis är klar med en stor renovering
Ja dom rören är viktiga när det trycker på efter en god middag😂
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Om man har LTA avlopp med egen avloppspump så kan pumpen sättas igen. Men det hade den nog redan gjort om ni haft det, så jag misstänker att ni har nån annan lösning
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Om man har LTA avlopp med egen avloppspump så kan pumpen sättas igen. Men det hade den nog redan gjort om ni haft det, så jag misstänker att ni har nån annan lösning
Ja vi har nog standardlösning i tätbefolkad ort (i Stockhom)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Jag misstänker att risken hade varit stor för problem före renoveringen. Men sannolikheten är som flera säger stor att det gått bra denna gången.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Tycker du kan vara litet finkänslig mot dottern, bara fixa och ev med litet framtida instruktioner. Var en man.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Tycker du kan vara litet finkänslig mot dottern, bara fixa och ev med litet framtida instruktioner. Var en man.
Varför tycker du hon ska vara en man?
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vederbörande kan identifiera sig med vadhelst vederbörande tycker sig vara bekväm med, är mitt svar på det.

Eftersom jag är en man så refererar jag till mig själv som sådan, och återger hur jag skulle responderat på motsvarande situation (och har gjort historiskt).

Kanske att jag med begreppet "man" egentligen menar att vara den vuxna personen i rummet,
 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför tycker du hon ska vara en man?
Haha missade den kommentaren 😂 Aldrig fått höra att jag borde man up innan
 
  • Haha
possum77 och 1 till
  • Laddar…
StorDrömLitenBudget StorDrömLitenBudget skrev:
Haha missade den kommentaren 😂 Aldrig fått höra att jag borde man up innan
Jag har visst någon typ av block på Haralds kommentarer. Undrar varför 😅
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.