Undrar vad detta kan var finns i flera lägenheter där vi har köpt vår är det något viktigt eller kan man bara dra väck och slänga det, går två tunna sladdar till den. Den sitter ovanför dörren till vänster.

Alla svar uppskattas
 
  • Ett inomhusutrymme med skåp, dörrar och brunmönstrat golv. Anteckningar på skåpdörrarna, väska på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MetteKson skrev:
Jag tror det är en sån här;

[länk]
Jaha det kan ju stämma inte trodde jag någonsin det var en dörrklocka
 
Ring på dörrklockan.
 
Är en gammal dörrklocka, kallades för >DING DONG , lätta på det vita locket. Kan spänna lite, innanför så finns det plats för 4 batterier, finns dom. Om den får 6 volt från annat håll så ska det vara 4 trådar in från väggen. Ta ett foto med locket borta.
 
MultiMan
Jag använder en nästan likadan. Satte in den när jag flyttade hit för 25 år sedan. Både knapp, transformator och ding-dong fungerar fortfarande.
 
@micke
M Micke1994 skrev:
Undrar vad detta kan var finns i flera lägenheter där vi har köpt vår är det något viktigt eller kan man bara dra väck och slänga det, går två tunna sladdar till den. Den sitter ovanför dörren till vänster.

Alla svar uppskattas
Fungerar den , ringer det om du trycker på dörrklockan?
 
A A-Man_08 skrev:
@micke


Fungerar den , ringer det om du trycker på dörrklockan?
Nope det gör den inte men det är förmodligen batterierna i dosan som behöver bytas ut, men det ska ändå slängas inget man vill ha några sladdar i kabel kanal inte när vi har då fräcka uppfinningar som nest eller iring
 
Jag skulle sparat den. Snygg och klassisk
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Mer specifikt är det en fasett/facett/facet. En riktig designklassiker som säljs än idag.
[länk]

Lägg ut den på Tradera, du får nog några kronor för en originalmodell.
Hmmm där ser man trodde jag inte
 
Jag har en från slutet av 70-talet som fungerar perfekt. Är som ett litet konstverk på väggen.
 
  • Vit 3D-effekt kakeldekor mot vägg på trägolv, inomhus, konstnärlig, modern design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
D DE73 skrev:
Jag skulle sparat den. Snygg och klassisk
Nää klassisk med opraktisk, Vi är nog två olika generationer får bli att sälja den. Bättre med en ring klocka som ringer upp mig och jag kan se och prata med någon live medan dem är vid dörren
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Varför komplicera med elektronik för att se vem ringer på, du har ju kikhål i ytterdörren :D

Det är ju bara när någon är hemma som en påringning behöver göra sig hörd, men nest/ring kanske vet när ingen är hemma och håller tyst?
 
fam-lundborg fam-lundborg skrev:
Varför komplicera med elektronik för att se vem ringer på, du har ju kikhål i ytterdörren :D

Det är ju bara när någon är hemma som en påringning behöver göra sig hörd, men nest/ring kanske vet när ingen är hemma och håller tyst?
Har aldrig funderat på att skaffa, men för vissa kan det vara smart om man kan kommunicera med besökande oberoende av var man befinner sig. Men generellt är det ju inget stort behov (gissning), för det går att lösa med mobilen i de flesta fallen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.