Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
Ja, på många håll tycks kuverten varit dåliga. Det är nog också en orsak till köerna.
 
P PappasHammare skrev:
Det har hänt tidigare år att jag har stoppat i valsedeln i kuvertet påvägen mot röstmottagarna men kuverten strulade i år så jag behövde gå bakom gröna skynket och det fortsatte strula.
Så kanske dåliga kuvert iår?
Jag lyckades göra det så mina kuvert var det inget större fel på.
 
tommib tommib skrev:
Varför?

Vad är det som fungerar dåligt? Jag tycker över lag att systemet fungerar utmärkt och gör exakt vad det ska. Det finns en poäng i sig att involvera medborgarna som röstmottagare och räknare.

Jag ser helt enkelt inte vinsten med att köra det på dator, oavsett alla andra invändningar.
Jag vill inte gå till en vallokal, jag vill inte bläddra bland valsedlar i vallokalen, jag vill inte träffa andra människor när jag röstar, jag vill rösta när det passar mig att rösta var jag än råkar befinna mig just då.
 
  • Gilla
  • Haha
Hank_Ö och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vill inte gå till en vallokal, jag vill inte bläddra bland valsedlar i vallokalen, jag vill inte träffa andra människor när jag röstar,
Jämfört med en massa andra saker jag inte vill göra, men måste, känns ett vallokalsbesök vart fjärde år som en tämligen liten uppoffring. ;)
 
  • Gilla
munge och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jämfört med en massa andra saker jag inte vill göra, men måste, känns ett vallokalsbesök vart fjärde år som en tämligen liten uppoffring. ;)
Ej heller var det jobbigt att ringa och boka bilbesiktning en gång per år istället för att göra det online, eller att få en lapp med ett recept på från doktorn istället för att få det digitalt direkt till apoteken, eller att behöva deklarera på ett papper eller att....osv osv osv. Vi överlevde också innan vi hade datorer och en bil från 1967 fungerar skitbra.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ej heller var det jobbigt att ringa och boka bilbesiktning en gång per år istället för att göra det online, eller att få en lapp med ett recept på från doktorn istället för att få det digitalt direkt till apoteken, eller att behöva deklarera på ett papper eller att....osv osv osv. Vi överlevde också innan vi hade datorer och en bil från 1967 fungerar skitbra.
Till skillnad från de sakerna då finns det tydliga nackdelar med att göra valet på samma sätt.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vill inte gå till en vallokal, jag vill inte bläddra bland valsedlar i vallokalen, jag vill inte träffa andra människor när jag röstar, jag vill rösta när det passar mig att rösta var jag än råkar befinna mig just då.
Ungefär som man öskar att Systembolaget skulle fungera ;)
 
Ulltand Ulltand skrev:
Ungefär som man öskar att Systembolaget skulle fungera ;)
Fast så fungerar det om man köper tjänsten hemleverans.

Instruktioner för att beställa hemleverans på en webbplats, steg-för-steg-guide.

Och nästan lika smidigt vid beställning till ombud och då utan extra kostnad.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
AI har bara access till att titta på requester för tokens
Just det argumentet tror jag skulle bita väldigt bra på konspirationsteoretikerna faktiskt.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Just det argumentet tror jag skulle bita väldigt bra på konspirationsteoretikerna faktiskt.
Isåfall för att de inte förstår tekniken. Allt den gör är att flagga för misstänkt beteende
 
J
Egentligen skilder det nästan 2 mandat, men pga avrundningar så blir det bara ett. Rätt intressant.
Edit: Ja man får visst inte fila för mycket på ett inlägg då blir det svårförstått :)
 
D Dilato skrev:
Jag lyckades göra det så mina kuvert var det inget större fel på.
I min vallokal så hade många problem med att få klistret på kuverten att fästa. Röstsedelsmottagaren hade dock en fuktad pappersbit och löste det där och då (en aning tveksamt iofs).
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Egentligen skilder det nästan 2 mandat, men pga avrundningar så blir det bara ett. Rätt intressant.
Edit: Ja man får visst inte fila för mycket på ett inlägg då blir det svårförstått :)
Ett eller tre mandat skiljer det. Knappast två mandat...
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Tyckte det var en stor förbättring att välja lappar i bås istället. Inga konstiga blickar eller spydiga kommentarer. Alla känner sig säkrare oavsett. Kunde ju ta lite längre tid men tycker det är värt det.
Där jag röstade var det 2 bås att välja lappar och 4bås att rösta. Gick väldigt fort.

Förstår inte vad som problemen har varit med kuverten? Tyckte de fungerade som vanligt.
 
  • Gilla
a.o.f och 3 till
  • Laddar…
S snickar skrev:
Förstår inte vad som problemen har varit med kuverten? Tyckte de fungerade som vanligt.
Kanske är många som röstar idag som aldrig använt ett papperskuvert?
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.