Detta är inte en fråga som är aktuell just nu, men med 3 döttrar i huset (och en mamma som tycker om att stå framför spegeln ;)) inser vi att vi inte kommer kunna ha för många badrum. :crysmile: I dagsläget har vi:
* ett regelrätt badrum
* en liten extratoa med enbart toalett och handfat
* en tvättstuga med duschkabin.
Min man slängde igår ur sig att man kanske kan sätta in en toalett i tvättstugan och jag undrar nu om det är så det funkar? :p Det är våtutrymme med plastmatta på golvet och golvbrunn där vattnet från duschkabinen och tvättmaskinen leds ner.

Som min rubrik säger; är det skillnad på avlopp för dusch/tvättmaskin och avlopp för toalett? Skulle man kunna sätta in en toalett på ett hyfsat smidigt sätt utan att blåsa ut hela tvättstugan? Torpargrund under, så rörskarvningen skulle kunna bli en potentiell dealbreaker isåfall...:thinking:
 
Om där finns avlopp diameter 110 eller större går det fint, går också med mindre rör men då krävs kvarn.
 
D Daniel Barnaniel skrev:
Om där finns avlopp diameter 110 eller större går det fint, går också med mindre rör men då krävs kvarn.
Tack, precis sån info jag var ute efter. Men "kvarn"? Vad är det, och är det lika äckligt som det låter? :crysmile::seenoevil:
 
Stackars make! Jag gissar att kraken får kissa i buskarna på sommaren och snödrivorna på vintern? Måste folk bajsa samtidigt ? Räcker det inte med speglar på respektive barns rum undrar en småfull 2-barnsfar.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Stackars make! Jag gissar att kraken får kissa i buskarna på sommaren och snödrivorna på vintern? Måste folk bajsa samtidigt ? Räcker det inte med speglar på respektive barns rum undrar en småfull 2-barnsfar.
Jo, jag har resonerat som dig, och så länge det finns två av allt (dusch och toalett) och tillräckligt med speglar så borde vi klara oss på det vi har. Men intressant att veta om det skulle vara görbart eller inte.
Halvfull 19.25? Vart ska detta sluta. Vojne vojne... :rofl:
 
Skojar bara lite på dig. Du fick svaret precis innan jag tryckte på knappen. Finns en kul tråd med en tomte som installerade en wc i garaget, där går gränsen…
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skojar bara lite på dig. Du fick svaret precis innan jag tryckte på knappen. Finns en kul tråd med en tomte som installerade en wc i garaget, där går gränsen…
Ge inte min man några idéer nu, vi har ett väldigt outnyttjat garage... :oops:
 
Och det går givetvis inte att se på de här bilderna om rören är 110 eller betydligt smalare? Rörinstallation under golv med synliga gråa och vita rör av oklar diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av rör i mörkt utrymme, svårt att avgöra rörens diameter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Jo, med kvarn. En kvarn sitter omedelbart efter eller inbyggd i wc och maler sönder så skiten kan rinna/ pumpas i trängre rör. Svårt att säga säkert såklart men ser ut att vara 110.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.