Letar och jämför men hittills är det bara nån enstaka vara som är billigare via Pricerunner än i butiker, om man ser till rabatter :(
 
Förstår inte riktigt hur du menar? Pricerunner jämför ju olika butikers priser med varandra, även om inte alla är med. Och det är klart att om man får rabatt så kan det bli billigare i verkligheten i en butik än ett fast pris i en annan..
 
Stirra Dig inte blind på pricerunner.
Verkar som om dom inte är så snabba på
att uppdatera priser där.

Mvh Putte
 
Tycker att Pricerunner och nätbutikerna är generellt billigare om man jämför vara för vara. Men om man tar in offert på flera prylar i ett paket tror jag att de lokala butikerna väl kan matcha nätbutikerna (enligt flera här på forumet). Ska snart själv testa i verkligheten...
 
Pricerunner fungerar så att butikerna uppdaterar en speciell prislista hos sig som pricerunner sedan läser, oftast en gång per dygn. Så om inte butiken uppdaterar den prislistan, utan kanske bara priserna i sin webshop, så hänger pricerunner förstås inte med.
 
Vi valde att gå till vår lokala handlare för att få pris på de vitvaror som vi valt ut till vårt kök. Priset vi fick låg på runt 70 000:- (Kyl, frys, diskmaskin,häll, ugn och kupa av märkena miele, smeg och fjäråskupan). Vi kikade runt på pricerunner, prisjakt och alla andra vitvarukedjor på nätet. Billigaste priset för vårt paket på nätet låg på 57 000:-, visserligen hos olika nätbutiker. Jag gick i alla fall tillbaka till vår lokala handlare och frågade om han kunde lägga sig under 57 000:-. Efter ca. två veckor hörde han av sig och sa att han kunde lägga sig på 55 000:- , han gav oss även en bättre diskmaskin än den vi hade tänkt oss från början. Det blev alltså affär hos vår lokala handlare. Vi kan vara glada över att ha tjänat ca. 15 000:- och kunna gynna den lokala handlaren, samtidigt kan man fundera över vilka marginaler handlarna har.

Pernilla
 
Hörde med tre olika lokala handlare. Vi hade redan kollat på Pricerunner, där Trettio, Electrostore och Hallbergs var de billigaste på Husqvarna-delarna som vi ville ha.
Men två av de lokala handlarna, byggaffär som samtidigt är Home-butik, och en elkedjan-butik, var billigare på offerten än Price-runner. Vi handlade hos byggaffären. På kylen och frysen fick vi 28% rabbatt mot listpris!
Jag tror att det blev någon tusenlapp totalt billigare med den lokala butiken än via internet.
Total summa ca 48' för: Kyl QR2239FX, Frys QT3149FX, Ugn QCE732-1X, Micro QN4041X, Induktionshäll QHC6501, Diskmaskin QB5301X och fläktkåpa Franke Tender 720.
Så marginaler finns!
/L-O
 
När vi skulle byta ut tvättmaskin, torktumlare samt dammsugare kollade jag på nätet (bl a pricerunner som ju inte säjer vitvaror utan jämför priser hos olika butiker som säljer vitvaror) efter vad jag ville ha samt vad det kostade.Seda åkte jag till en av de större vitvaruförsäljarna i Uppsala och talade om vad jag ville ha.Jag fick utan diskussioner hela paketet billigare än jag kundeköpa det på nätet. Till saken hör att jag kom in i butiken en minut före sex (de stängde sex) men jag visste vad jag ville ha så affären var klar fem över Leverans snarast sa jag och de började titta i sin orderbok ochsa att dekunde komma om tvåveckor (så länge överlever ingen småbarnsfamilj utan tvättmaskin!) men eftersom säljaren bodde en mil från oss tog han firmabilen hem med varorna i så leveransen skedde 8 samma kväll!
 
co skrev:
men eftersom säljaren bodde en mil från oss tog han firmabilen hem med varorna i så leveransen skedde 8 samma kväll!
Snacka om service med stort S!!!
 
dalle skrev:
Snacka om service med stort S!!!
Javisst därhandlar jag gärna igen och rekommenderar gärna er att handla där:
ELON Bo Wahlgren i Uppsala AB, Kvarntorget 1, 754 21 UPPSALA 018-20 10 00
 
Hemmakatten
Samma här: Hade letat länge via internetbutiker. Framförallt våra 2 kylar och 2 frysar som är integreradevar mycket dyra. Tittade tom på att köpa från Tysklan. Gick då in till lokale handlaren (även här ELON, men inte i Uppsala), la fram min lista och fick pris som låg 4´under den billigaste internetleverantören. Leverans 1 vecka senare.
 
Köper man mycket hos den lokala bygghandeln så ger de rabatter på vitvaror som är helt otroliga. Vissa lämnar samma pris som de köper det för att man skall handla virke etc där också dvs det de tjänar pengar på.

Kolla även på de stora kedjorna typ onoff för de lämnar billiga offerter om det är hela kök.

MVH Tommy
 
Hemmakatten
Däremot så är det nog billigare att köpa hos internethandlarna om det är enstaka varor. Har handlat bl.a. spishäll på tretti.se och de var då billigast och hade bra service o fri leverans.
 
Glöm inte att det går att pressa priset hos internethandlarna oxå efter lite mailande så drog dom av ytterligare några tusen på det redan låga priset.

hade inga lokala handlare som kunde matcha när vi köpte nya vitvaror för ett år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.