Kan du dra ström och internet uppåt mot taket istället för nedåt?
Alternativt kan du kanske montera en trådlösmottagare för internet och en HDMI?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Att använda sockerbit (eller "godkänd" skarv) är inte på något sätt farligt såvida man inte gör det med stickproppen i ett vägguttag. Många lamparmaturer säljs med endast sockerbit som inkopplingspunkt, och det är i princip omöjligt att göra fel när dessa kopplas in. Det är inte ens viktigt att kablarnas färger följs, så länge det inte är någon jord inblandat.
Jag är inte elektriker men skulle inte använda sockerbit utan dragavlastare där det finns minsta risk att man drar i kabeln. (som i detta fall)
 
P Paxman skrev:
Hur ska någon komma åt något när sockerbiten sitter i ett utrymme helt i plast bakom en plastlucka?
Om du skarvar innanför luckan inga problem, så inte om det fanns plats innanför
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Jag är inte elektriker men skulle inte använda sockerbit utan dragavlastare där det finns minsta risk att man drar i kabeln. (som i detta fall)
Det finns ju dragavlastning innanför luckan i detta fallet.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Utan att ha läst alla svar. Om man inte har playstation och liknande så behövs ju bara strömkabel till TVn, allt annat kan ju gå över Wifi (om det sen är optimalt är ju en annan fråga, men det får kanske vägas mot utseende). Det börjar ju även komma gamingströmningstjänster som kan köras från tex chromecast som kan gömmas bakom TVn, om inte TVn redan har inbyggt det som behövs. Då bör kabeln från tvn bara kunna gå ned bakom hyllplanet eller utmed stringhyllans stålstöd? Och sen en sån platt Euro-skarvkontakt som kan stripas under stringhyllan nästan osynlig.

Euro-grendosorna är också bra, jag har tänkt fuska till de så att de matas av en platt kontakt, då kan man skarva dem vidare eller sätta i ett platt väggutag. Alla jag hittat har den vanliga kontakten, inte den platta, för ingångsmatning till grendosan.

Min mamma (80 år) köpte "The Frame" ivrigt påhejad av ett gäng väninnor som hade den och sa att det var ett måste (samma gäng som propsat för Apple TV som nu ligger i hyllan bredvid mig i väntan på att göra ett till försök att installera och instruera efter misslyckat tidigare försök) eftersom den var så snygg och finessrik. Kontentan var att istället för som på min TV ha EN strömsladd till TVn så fick hon en "kopplingsbox" som måste sitta nånstans, och på den massor av andra sladdar. Då hennes behov är att köra inbyggd streaming, Chromecast (eller möjligen då apple TV) alternativt Netflix inbyggt i TVn så blev "The Frame" snarare "The Sting", hon fick en ful, lågpresterande TV och ett sladdtrassel i hyllan under TVn. I ditt fall med en "öppen hylla" skulle jag undvika "The Frame" så långt det går... The Frame är säkert bra om man har ett överflöd av pengar och nånstans att stoppa alla sladdar, då kan man säkert kombinera med apple TV om man är inne i det ekosystemet. Annars tycker jag en strömsladd och Android TV är bäst, följt av Tizen och jag antar att LGs variant också funkar bra. Nästan alla nya TV har ju i princip inga ramar alls, så "The Frame" tillför ju nästan inget utom kanske en premium skärmsläckare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.