Vad är det som gör rivmärken?
 
En liten son som klöser med naglarna.
 
Ok, jag har faktiskt ingen aning, men det blir ju mindre än en hund. Hoppa det löser sig
 
Om sonen har någon form av sjukdom/handikapp så förstår jag att det inte går att säga åt sonen och att han förstår och lyssnar men annars är det såklart den rätta lösningen.

Vad är det för material på dörrsidan? ”Skinn” eller plast? Någon bild kanske eller iaf vilken bil och modell?
 
Hårdplast.
 
Jag skulle använt transparent skyddsfilm med klister på baksidan.. bra med hårdplast för då är det enkelt att få bort klisterrester! (y)
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Tips eller funkar den från biltema?
 
Smälter inte det i värmen?
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Den från biltema funkar nog utmärkt
 
H
A A.G skrev:
Någon som har en bra idé för att skydda insidan bildörren från rivmärken?

kan detta funka (ska vara lätta att ta bort utan att det blir märken eller limrester)

[länk]
Det är klurigt för smälter lim massan så blir det fika märken. Solskydd med roliga bilder med sugproppar?
 
Den från Biltema fungerar säkert men klöser han så det blir märken i dörrsidans plast lär han säkert också klösa sönder den där filmen i ett nafs.
 
Skyddsfilm, solfilm, klistermärken mm som man har på lackade ytor släpper oftast lim när man tar bort de, värme hjälper till att minska problemet så att limmet sitter kvar på filmen. Men det blir alltid lite kvar, och det får man tvätta bort med thinner. Det är ganska lätt på en slät yta som lack, men på en lite knottrig yta som en dörrsida är det nog väldigt svårt, och om dörrsidans plast tål thinner är tveksamt.

Jag skulle inte chansat och satt film på en dörrsida.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Någon typ av rejäl sugpropp som man kan fästa en filt i?
 
Innan du går över ån efter vatten....blir det verkligen bestående repor som inte försvinner när du bara gör lite interiörtvätt? Jag brukar använda någon matt produkt för att slippa att det blänker och gnisslar....

Tänker att jag har en hund i en av bilarna och inte ens den lyckas göra bestående skador annat än u undantagsfall. Och det är ingen liten hamster-hund...

Behöver du verkligen ett skydd så skulle jag åka till något av företagen som folierar bilar. Där finns tjock plastfilm som garanterat håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.