Fortsätter med lite frågor :)

Har högsta budet än så länge på en lgh, ska iväg på fler visningar under veckan.

Om jag ringer mäklaren och säger att jag drar tillbaka mitt bud om det inte blir avslut direkt nu, hur verkar det?

Ramlar buden ner till sista budet som var högre än mitt?

Alltså,
budg1 100
budg 2 200
Jag 300
budg4 400
Jag 500
budg4 600
Jag 700

Drar jag tillbaka så borde budg4 få lägga nytt bud som då ska gå över budg2 ?
Eller står budg4 600 kvar?
 
Det får nog budg4 få avgöra själv..
 
Vad jag sett är att ditt sista bud blir stryket och ibland står det en liten markering att budgivaren lämnat eller så. Sen kommer så klart mäklaren försöka locka till avslut med den som nu är på 2a plats med dess senaste bud. Är hen lite streetsmart så räknar den ju ut att den har budat mot sig själv och drar också bort sina sista. Beror väl lite på marknadsläge och tryck. Säljaren kanske föreslår att mötas på halva vägen för att få avslut så mkt är alltså hur mkt is i magen den andre kan tänkas ha
 
BirgitS
Det beror på hur budg4 reagerar, om hen är alert och då säger att eftersom 3:an har backat ur så vill jag inte ge lika mycket längre eller om hen bara är nöjd med att få lägenheten och inte tänker på det.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ps. Bara för att du leder denna så kan du ju buda på andra objekt också. Inget är bindande innan du skrivit på
 
  • Gilla
andost
  • Laddar…
Inget är bindande förrän det är skrivet. Det är således upp till budgivare 4 att avgöra.
 
Ok ja blir ju lite klurigt

Tänkte använda mitt bud som "hot" att det dras tillbaka om vi inte gör avslut idag, tar man bort mina och budg4 så ramlar det ner en 125'

Nä visst kan jag buda på fler men tycker inte det är ok
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok ja blir ju lite klurigt

Tänkte använda mitt bud som "hot" att det dras tillbaka om vi inte gör avslut idag, tar man bort mina och budg4 så ramlar det ner en 125'

Nä visst kan jag buda på fler men tycker inte det är ok
ja. Det är rätt vanligt att villkora ett bra bud med en tidshorisont. Det är ju bara testa och se. Nu har du iof redan lagt det så säljaren kan ju försöka syna din giv och kontra med avslut om du ger ytterligare xx kr
 
  • Gilla
j.erkers och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok ja blir ju lite klurigt

Tänkte använda mitt bud som "hot" att det dras tillbaka om vi inte gör avslut idag, tar man bort mina och budg4 så ramlar det ner en 125'

Nä visst kan jag buda på fler men tycker inte det är ok
Det tycker jag att man kan göra, även om det i mitt tycke är smidigare att villkora budet med att de gäller en viss tid.
 
S SpjuteViking skrev:
Det tycker jag att man kan göra, även om det i mitt tycke är smidigare att villkora budet med att de gäller en viss tid.
Ja jag skulle väl gjort det, men det går bara att skriva en summa när det är sms bud
 
nino nino skrev:
Ja jag skulle väl gjort det, men det går bara att skriva en summa när det är sms bud
Det har du så klart rätt i. Men jag ser verkligen inga hinder mot att buda på flera lägenheter samtidigt. Det funkar ju på två håll - om säljaren inte är tillräckligt snabb på att acceptera bud så riskerar denne att du går vidare.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja jag skulle väl gjort det, men det går bara att skriva en summa när det är sms bud
är det en budgivning som pågår just nu?typ visning igår eller så eller har det dött ut lite i buden? Om det går segt så har du nog större chans med tidsgrejen. Ring mäklaren och fråga lite när de tänker avslut etc. Blir han lite svävande så bara tryck fram att du budar på andra objekt också men kan tänka dig snabbt avslut inom 30min, sätter du dagen ut har ju mäklaren tid att stressa de andra budgivarna
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
S SpjuteViking skrev:
Det har du så klart rätt i. Men jag ser verkligen inga hinder mot att buda på flera lägenheter samtidigt. Det funkar ju på två håll - om säljaren inte är tillräckligt snabb på att acceptera bud så riskerar denne att du går vidare.

Håller helt med. Man måste spela spelet liksom.
 
  • Gilla
SpjuteViking
  • Laddar…
O olofh skrev:
är det en budgivning som pågår just nu?typ visning igår eller så eller har det dött ut lite i buden? Om det går segt så har du nog större chans med tidsgrejen. Ring mäklaren och fråga lite när de tänker avslut etc. Blir han lite svävande så bara tryck fram att du budar på andra objekt också men kan tänka dig snabbt avslut inom 30min, sätter du dagen ut har ju mäklaren tid att stressa de andra budgivarna
Visning för 2 dagar sen, inga bud över mitt på 1 1/2 dygn
Och vi ligger 125 över utgångsbudet på 575
 
nino nino skrev:
Visning för 2 dagar sen, inga bud över mitt på 1 1/2 dygn
Och vi ligger 125 över utgångsbudet på 575
Då hade jag kontaktat mäklaren och meddelat att jag vill stänga affären senast då och då
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.