Hej Byggahus!

Är på jakt efter en firma som kan sanera ett betonggolv med svartlimsrester innehållande asbest.
Får dock begränsa mig till skåne då jag bor sydkusten.

Några tips?
 
Åsa Lund
Vyens i Staffanstorp
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tackar! Har du någon erfarenhet av dem själv?
 
Åsa Lund
Haft dem i projekt på jobbet.
Helt ok.
Har alla tillstånd och kurser som behövs.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Gott! Tack!
 
Finns det några fler förslag?
Mailade i måndags förra veckan följande:
Rivad
Rivningsentreprenad
Ocab
Vyens
Lomma Sanering

Av dessa fick jag svar av två, Lomma Sanering gått i pension och skulle skicka vidare mitt mail till NSRS, och Rivad lämnade en offert på ~11kkr.

Mailade ikväll följande bolag:
NSRS
Ponsab

Hur länge ska man egentligen vänta på svar? Och varför har man en mailadress om man inte tänker svara? :|
 
Ringde Vyens och OCAB igår. De ville båda offerera, Vyens lämnade 15kkr + moms :wow: och OCAB lämnade över telefon ~10k inkl moms, före rot, inväntar offert där.

Efter diskussion med kollegor på nivån "hur svårt kan det vara att göra själv", så ringde jag Ramirent, man kan använda deras utrustning till asbest, men den ska saneras efteråt och det går på 4kkr.
 
Efter lite påtryckningar så fick jag en skriftlig offert från OCAB, ~13kkr, tydligen är det inte så lätt att lämna prisuppgifter över telefon :x.

Inga svar från NSRS eller Ponsab heller.
 
Och nu fick jag förtydligat på priset, ska jag kunna måla direkt på slipat golv blir det en häftigare maskin och därmed dyrare, nöjer jag mig med endast sanering går det på 10kkr. Bägge priserna utan ROT (tydligen kan de inte lämna exakt rotavdrag på en offert då man bara får avdrag på faktisk utförd tid.)
 
Hur blev det tillslut för din del?

Börjar själv leta efter saneringsfirmor för att plocka bort eternitkanaler och rörisolering :)
 
Åsa Lund
Vad gäller isolering på rör så är det vanligen bara skarvar och böjar som har asbest. Försök klämma på dem lätt så känner du att de är stenhårda. Lindade med gasbinda ofta.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vad gäller isolering på rör så är det vanligen bara skarvar och böjar som har asbest. Försök klämma på dem lätt så känner du att de är stenhårda. Lindade med gasbinda ofta.
Jo det vet jag :) det är mer att det är 12 böjar i ett och samma rum :rolleyes:
 
Det blev OCAB.

De rapporterade 18h (har inte klockat dem, de var här två dagar, men jag var inte hemma och kollade). Jobbet var väl OK utfört, de hade inte tagit bakom elementrör samt i sänkan för handtaget på ett betonglock.

De offererade fastpris för 12800 ex rot.
Priset efter ROT blev då 10134kr

Detta är då för "finslipat" som ska gå att måla på.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det blev OCAB.

De rapporterade 18h (har inte klockat dem, de var här två dagar, men jag var inte hemma och kollade). Jobbet var väl OK utfört, de hade inte tagit bakom elementrör samt i sänkan för handtaget på ett betonglock.

De offererade fastpris för 12800 ex rot.
Priset efter ROT blev då 10134kr

Detta är då för "finslipat" som ska gå att måla på.
Och hur stor yta rörde det sig om? :)
 
35-40kvm svartlimsrester samt 0.5-1kvm linoleumplattor som var limmade med svartlim.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.