Anne123 skrev:
..ids.../
= orka, bemöda sig

Hmmm... Det är ju moderatorerna som ska bedöma men hela historien låter :screwy: konstig
 
Kanske laddar upp kvittot efter jag handlat så får vi se. Låt säga att jag ska köpa en tigersåg och en sticksåg, ska jag satsa på sladd eller batteri?
 
Fsn, vad får dig att tro att du har -70%? Gråt inte.
Mexi, tack för svaret. Blir en stickis med sladd. Får se hur det blir med tigern, har inte allt för mkt ute på gården att kapa.
 
Vilken möjlighet. :)
Maskinerna jag har haft mest användning av:
Skruvdragare (liten och smidig samt en mer kraftfull)
Kap- och gersåg.
Cirkelsåg
Krysslaser
Sticksåg
Tigersåg
Köp inte för billiga modeller, blå bosch tycker jag funkar bra.
 
  • Gilla
Anne123
  • Laddar…
Jag tycker tvärtom. Stick- och cirkelsågar med sladd är inte kul någonstans. Tigern däremot kräver minst 18V och ändå vill man ha lite mer.

Fick jag välja fritt hade det blivit Makitas med dubbla 18V alá 36V.
 
  • Gilla
Anne123
  • Laddar…
F
Anne123 skrev:
Fsn, vad får dig att tro att du har -70%? Gråt inte.
Mexi, tack för svaret. Blir en stickis med sladd. Får se hur det blir med tigern, har inte allt för mkt ute på gården att kapa.

Då kanske du skall fundera på en gång till på din rubriksättning istället? Du vill ha tips på verktyg du skulle kunna behöva istället för 70% rabatt med utroprstecken. Nu har jag inte en aning om var du bor men skulle en av de 5 största bygghandlarna här slå igen så hade man troligtvis vetat om det. Luktar troll.
 
Jag har renast bort några olämpliga inlägg

/moderator
 
Det finns ingen anledning att uttrycka misstro mot trådskaparen. Det finns flera möjliga förklaringar.

Om ex. någon släkting eller bekant lägger ned sin byggbutik, så är det väl inte ovanligt om släktingar och kompisar får en lite extra bra rabatt. Överblivna varor lär säljas till riktigt dåligt pris till ngn. överskotttsförsäljning efter nedläggning. Den typen av erbjudanden går då inte ut till den breda allmänheten, att sälja med 70% rabatt blir för dyrt om butiken skall hållas öppen för försäljningen.
 
  • Gilla
Anne123 och 1 till
  • Laddar…
"på ett av de stora byggvaruhusen"

säger trådskaparen. vilket skulle det kunna vara i västra götaland. inget gissar jag
 
Rubriken var med aningen för uppmärksamhet. Nej, breda allmänheten har ej tillgång till samma "deal".
 
plus nykomling med endast inlägg i denna tråd... näää det känns knepigt..

70% är iof inte mkt om man menar tex ahlsell och deras sjuka prislista
 
  • Gilla
knipo
  • Laddar…
Nej jag ska inte anklaga TS för trolleri mer. Det kanske är sant och i så fall bara att gratulera.
Köp så mycket som bara möjligt och sälj själv av på Blocket och Tradera då är mitt råd.

När det gäller Ahlsell och liknande grossister/handelsbolag undrar jag om deras ledningar förstått att dom inte kan överleva med nuvarande affärsmodell. Men det är en annan tråd...
 
Ja. Ta ut allt du har i banken, hyr ett bygg som rymmer allt du har råd med, köp, köp, köp.
 
F
MagHam skrev:
Nej jag ska inte anklaga TS för trolleri mer. Det kanske är sant och i så fall bara att gratulera.
Köp så mycket som bara möjligt och sälj själv av på Blocket och Tradera då är mitt råd.

När det gäller Ahlsell och liknande grossister/handelsbolag undrar jag om deras ledningar förstått att dom inte kan överleva med nuvarande affärsmodell. Men det är en annan tråd...
Ahlsell och andra grossister av elutrustning är en annan fråga för där har yrkeskåren pinsamt bra rabatter beroende på vara. Det har jag med och det funkar även för mina kompisar.

Men en snickare har inte 70% på ett byggvaruhus, jag är ganska säker på att 70% är ren förlust på många varor.

Jag fick byggfirmans priser rakt av när jag byggde och det var på vissa volymvaror 30% vilket enligt byggvaruhuset var obeskrivligt bra. På elverktyg fick jag 15% och i nåt enstaka fall 20% (på ordinarie listpris).
 
Får man 70% på Fredells är man väl typ nere på Hornbach/Bauhaus-nivå, så helt omöjligt är det inte... :)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.