tank77 skrev:
Jag gillar verkligen den mattan men jag vet att mattläggarna hatar den mattan då den är svår att svetsa och få det bra!
Det kan jag förstå, som tur var är bara vårt badrum lite över 2m brett och den mattan kommer i 3m bredd så det behövdes ingen skarv 😀 men du kanske inte har den lyckan?
 
KristinaRT
Jag anar ett mönster på golvet, stämmer det? Hur mycket ser man det när man är i badrummet? Och hur mycket ser man ojämnheter och smuts?
Antar att det är olika mattor för golv och vägg, och man kan inte sätta golvmatta på väggen och vv?

Syftar på inlägget under, hur tusan kunde mitt inlägg hamna före när jag först såg bilderna och sedan skrev inlägg?!?!?
 
Redigerat:
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är ett exempel på badrum med matta på både vägg och golv. Ett badrum där fokus i ärlighetens namn var att det skulle gå snabbt och billigt - lite grand pga de tendenser som kommer från sagan om "skomakarens barn".

Totalkostnaden vart 21500kr efter rot med lite egenarbete (rivning, städning och liknande) men mestadels hantverkare dock med hyfsade kontakter.

I detta ingår då allting i materialväg inkl bastuaggregat, dock var bastun redan där så det är endast montering och installation plus materialkostnad för bastuaggregat. Storlek ca 7,5 kvm badrum och 4,5 kvm bastu.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
IMG_20150713_181305.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golv: Tarkett Skiffer Antracite
Vägg: Tarkett Soft White
Bård: Tarkett Lines Grey
 
  • Gilla
Hundratusenfrågor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.