Är det någon som köpt häll och inbyggnads ugn i europa via internet? Har hört så många olika åsikter om detta. En del är supernöjda, andra svär som borstbindare (vet inte varför borstbindare svär mer än andra, men det gör de visst). Om ni köpt, var har ni gjort det, och vad skall man kolla upp extra! Och hur mycket kan man tjäna på det?
 
Jag var nyligen superhet på o köpa en inbyggnadsugn via pixmania, dock så höjde de priset med 3000!! kr dagen innan min beställning.

Dock, fallet med denna leverantör är ju att de hänvisar till service-partners i sverige, så jag kan inte se några problem med detta.

/ Fredrik
 
Jag köpte MIELE från Tyskland. Även Siemens är väsentligt billigare där.
Eftersom vi var tvugna att ha ugnen under spishällen valde vi att ha vreden i ugnsdelen och slipper således touchkontroller, som jag anser är ett otyg.

Sakerna kom snabbt. Frakten från Tyskland till Sverige tog tre dagar. Här i landet tog det dock ytterligare en vecka...

Vi köpte från www. Kuechentechnik-Mueller.de

Vissa varor beställde vi dock istället hos lokal handlare här, leveransen tog då fem veckor!

 
Satt och jämförde priser, tycker inte det skiljde så mycket mellan el-gigantens priser så att det är värt att skicka efter.
Är det npågon som har några bra jämförelser?
 
Benny P skrev:
Satt och jämförde priser, tycker inte det skiljde så mycket mellan el-gigantens priser så att det är värt att skicka efter.
Är det npågon som har några bra jämförelser?

Ja, jag har själv, efter att ha följt länken ovanför, hittat min favorit fläkt, 5000 Kr billigare! Detta var i jämförelse med min lokala el affär, eftersom jag inte hittade den på de svenska internet affärerna. Hällen var 2000 kr billigare. Däremot var ugnen jag ville ha dyrare!? Så det gäller nog att skumma lite och veta vad man är ute efter.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.