Svar: 1

Sonen, 15 månader gammal, har nyss börjat säga titti (pippi) när han ser fåglarna hoppa omkring i buskarna utanför fönstret. Nu är det snart dags för honom att börja på en I ur och skur-förskola och han kommer att få se en massa fåglar när de är ute och upptäcker naturen dagligen. Men vad händer i fågelboet där barnen inte kan se? Vinner vi holken skänker vi den till förskolan så att barnen får följa fåglarnas utveckling och kan lära sig ännu mer.
 
Svar: "1. Videoinspelning, ljud via mikrofon, invändigt målad med speciell färg för bättre ljusförhållanden."

Motivering: Hoppas och önskar att en "webbholk" kan ta upp konkurrensen med dataspelen om barnen uppmärksamhet - dvs lärande och nöje kan förhoppningsvis kombineras :)
 
Svar på frågan är: nr 1

Motivering:

Glad såsom lärkan i högan sky skulle vi bli i Morgongåva
om det blev vi som kom ifråga
för att få följa de minsta på gården upp i det blå
att se deras resa och bättre förstå
hur vi på bästa sätt kan placera våra fågelbo
tassar på bild kan avslöja och vi förebygga så dunbollar små får lugn och ro.....

Varma hälsningar från fågelälskande kattägare!
 
Rätt svar är alt nr 1.

Vilken suverän uppfinning! Skulle vara så häftigt att kunna följa våra svartvita flugsnappare som brukar hänga kring vårt hus på våren. Min 5 åriga flicka skulle bli helt fascinerad!
 
Svar 1

Vi har sen vi flyttade in 2001,haft Gråsparvar boendes i holken som vi satte upp.Dom återkommer år efter år,även om det blir nya gråsparvar som flyttar in och varje år gäckar dom våra katter som nästan blir alldeles tokiga över att dom själva inte kan flyga och ta dom.Skulle verkligen vara uppskattat att få en holk till,som kanske Bofinksparet Knut kan flytta in i eller kanske en Gråsparvsfamilj till som vi kan få följa live.Det är så underbart att höra fågelkvitter !
 
Svar: Alternativ nr 1.

En tvåbarnsfamilj från Lund
får i ögonen knappt en blund
vill fåglarna se
när vi ej är mé
har de livat i holken var stund?
 
Rätt svar är nr 1

Nybliven husägare som bott i storstan hela livet. Har alltid älskat djur och natur och jag tycker det är underbart att sitta i fönstret och titta på fåglar. Har även ett par rådjur som softar i min trädgård på morgnarna och jag brukar sitta tillsammans med min katt och titta på dem. Häftig idé det här med holken och då kommer man ännu ett snäpp närmre naturen:). Skulle vara riktigt häftigt att lära systersonen som är snart 3 år om fåglar.
 
Alternativ 1. Med tanke på hur mitt senaste år varit med fuskbyggare, separation och nu ekonomiskt slit för att kunna behålla huset... Ja, då skulle det inte vara helt fel att koppla av med att kolla in fågelbebbar i vår! Skulle vara bra att veta när dom flyger ut också, så man kan hålla lite extra koll på hundarna just då.
 
Svar: 1

Gillar att fota och filma våra fåglar. Skulle vara otroligt kul att få se hur dom bor också :)
 
Svar: 1

Jag skulle vilja vinna fågelholken åt min snart 3-åriga dotter som älskar djur och natur (fåglar är ett av hennes favoritdjur), det skulle vara både roligt och lärorikt för henne att få följa utvecklingen från ägg till fågel! :)
 
Svar: 1

Har sedan 2011 drivit ett mål mot min takläggare som fuskade med ett bandfalsat tak. 2014 nådde vi en förlikning som han struntade i att följa så vi stämde ännu en gång och ska nu upp i rätten i April.
Har på grund av detta blivit enormt försiktig när jag anlitar hantverkare och önskat jag kollat takläggarens historik och rykte lite noggrannare.

Har lite skog till min tomt och har ett flertal vanliga holkar och det skulle vara roligt att se i realtid att dom dom jobbar ordentligt där inne så att slutresultatet blir bra.
Holken är inget fuskbygge, de har jag kollat upp noga denna gången och bäst av allt är att jag inte behöver betala för vare sig fåglarnas arbete, holken eller dyra jurister denna gången, win win.
 
Redigerat:
Svaret är 1 ! Jag vill så gärna vinna holken, för att kunna överraska min pappa. Han är 85 år nu, och orkar inte ta sig ut i naturen lika mycket som förr. Han skulle älska att kunna sitta vid köksbordet och följa utvecklingen i holken. Erkänner... jag skulle nog tillbringa en hel del tid vid köksbordet också! 😊
 
Svar 1

Perfekt till oss som bor bredvid skogen och får in hur mycket fåglar som helst i vår trädgård!
 
Jag har haft min egen web-kanin och vill nu ta steget vidare upp i fågel livet :)
 
Rätt svar: 1

Motivering: Tweet, tweet, tweet – ett MÅSTE för en kvittrande bird lady like me! Blir en smash hit för både mig och barnen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.