Svar:
X, extern antenn

Motivering:
Älskar att automatisera hemmet. Har nu gjort så mycket man kan med Telldus och Nexa, och det vore en dröm att få gå vidare och fixa med Z-wave och Fibaro. Tack!
 
Svar: X
vi har just börjat automatisera hemmet. Försöker hitta det smartaste systemet som är bäst kompatibelt med alla plattformar och dessutom har det bästa gränssnittet så alla kan känna sig hemma. Fibaro kan vara svaret? Vi håller tummar och hoppas.
 
Svar: X är det korrekta

Motivering: med ett Fibarosystem så kan jag i alla fall gotta mig åt att denna värdelöst varma vinter ger en billigare energiförbrukning, alltid något i ett snöfattigt Umeå.
 
Är inte denna tävling redan över? Kom igen nu Elina, när ska ni utse vinnaren? :))
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Svar: X
Jag är man, klart att jag vill vinna detta.
 
X ska dra om all el i huset och vad passar inte bättre med lite lyx
 
X. Den har en extern antenn

Byggahus och M, har allt som behövs för tekniska hem.
 
Svar: X Den har en extern antenn.

Då jag är otroligt morgontrött och min wakeup-light precis gått sönder vore denna en suverän ersättare. Att låta takplafonden dimma upp under en halvtimma före väckarn drar igång, borde göra underverk. Det kommer nog även mina arbetskollegor uppskatta då jag förhoppningsvis ej försover mig nått mer.
 
Jag trodde också att tävlingen var slut, men här kommer mitt svar:

Det är: X, Den har EN extern antenn.

Jag, med familj, har precis köpt ett hus som ska till en viss del byggas om. Då jag länge har funderat på att göra mitt hem till ett smart hem, men tycker att det blir lite för dyrt, är detta en perfekt "spark i ändan" för att komma igång med det!!!!
 
Svar: X

Håller på att renovera min lägenhet och är i slutfasen, Detta hade vart pricken över i:t i min renovering.
Plus att man kan få skryta lite för polarna! :p
 
Svar: X

Värmen och ljuset,
Fibaro fixar hela huset!


Boende i ett vad som av kännare anses vara unika radhus från -64 (ritade av ELLT Arkitekter), har vi under senaste åren fått smaka på vad direktverkande el kostar. Byte av fasadisolering och fönster har hjälpt en hel del, sen har Nexa och Telldus bidragit till ca 8-10% minskad elförbrukning och trygghet i form av lampstyrning när man är borta etc.
Men det vore otroligt schysst att verkligen ta hemautomationsidén till nästa steg, och på ett systematiskt sätt automatisera (på ett praktiskt användbart sätt, som accepteras av hela familjen!) ett helt hus, utan att lägga in nya kablar i väggarna. Rejäl fiberanslutning finns in till huset, vi har "övningskört" med Nexa och Telldus - Fibaro och Z-Wave är den del som saknas för att visa hur hemautomation verkligen kan tillföra något till äldre hus.
 
Svar: X, en extern antenn.

Jag är en teknisk optimerare och endast det bästa är gott nog, därför skulle detta system passa mig som handsken. Man kan i stort sett ha kontroll över allt från lampor till energiförbrukning och dessutom bygga sitt eget larm.

God fortsättning.
 
Då jag ett liknande system på mitt hus vill sätta, kan jag för frugan min berätta, att hon kan bli varm om sin barm, med endast ett tryck och sin charm.
 
Svar: X, Den har en extern antenn

Motivering: Kontrollera allt utom vädret!
 
Svar: X. Den har en extern antenn

Jag är en prylkåt jävel med smak för roliga lösningar och finesser. Att installera och leka med det här systemet skulle minst vara värt en halv orgasm under hela första månaden och därefter en riktigt ball, nyttig pryl att ha. När det är dags för ungarna att lägga sig så är det bara att stänga av TV:n utan gnäll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.