Jag har sett "Banned" och "gäst" för några skribenter. Vad betyder det mer konkret?
 
Ola78
"Banned" är väl att du är utkastad från forumet och "Gäst" är väl vad det heter, en gästskribent som antagligen bara har nån enstaka fråga och kanske inte vill registrera sig.
 
Aha, trodde inte man kunde posta som gäst. Det står också ett användarnamn ovanför.
 
Ola78
Jag har också sett det där och reagerat över det och tyckt det varit konstigt att man haft en användarnamn trots att man är gäst. Om man nu har det kan man ju likaväl registrera sig, tar inte så lång tid.
 
De medlemmar som blivit borttagna/raderade får väl "Gäst" tror jag...
 
Ola78
Aha, är det så det är...........då har man lärt sig nåt nytt.
 
bonnier skrev:
De medlemmar som blivit borttagna/raderade får väl "Gäst" tror jag...
Det stämmer. De som blivit borttagna/raderade får "Gäst". Fast det borde egentligen stå "raderad".
 
Vadå, har ni ändrat igen? Innan stod det väl "banned"?
 
Det är lite skillnad på Banned och Gäst
Banned är de som vi har tvingats stänga av.
Gäst blir man om man själv ber om att avsluta sitt konto.
Så har det nog varit rätt länge, jag kan inte komma ihåg någon ändring på det sen bytet av forumprogramvara och det var längesen
 
Aha, då är jag med, tack för förklaringen!
 
Banned, finns det en tidsgräns på det eller gäller det för alltid?

Tänkte t.ex. på Tyresö, killen måste ju få komma tillbaka. Hans far drev ju elfirma, som vi så många gånger fått höra. :) Vi saknar Tyresö.

//Patrik
 
Ola78
Jag tror att om du är "banned" en gång är du väl för alltid utslängd med den signaturen. Har för mig att jag sett "banned" medlemmar in inlägg som är ganska gamla. Men jag kan nog hålla med dig, man brukar ju säga att alla kan göra fel och har man sonat sitt straff ett tag kanske man ska få en andra chans. Tyresö livade upp här på forumet, det får man absolut hedra honom för.
 
Han var ju framför allt väldigt kunnig inom gjuteri och grund, så han fyllde verkligen en funktion. Men jag tror att om man en gång blivit bannad är det väldigt svårt att svälja stoltheten och komma igen, även om han i princip skulle kunna regga sig i nåt annat namn. men jag har besökt forum där det varit medlemmar som satt det i system. De bar sig illa åt tills de blev bannade och dök sedan omedelbart upp igen under nytt namn. De var dock lätta att känna igen, eftersom de var ganska enformiga i sin argumentation.
 
Ola78
andersmc skrev:
Han var ju framför allt väldigt kunnig inom gjuteri och grund, så han fyllde verkligen en funktion. Men jag tror att om man en gång blivit bannad är det väldigt svårt att svälja stoltheten och komma igen, även om han i princip skulle kunna regga sig i nåt annat namn. men jag har besökt forum där det varit medlemmar som satt det i system. De bar sig illa åt tills de blev bannade och dök sedan omedelbart upp igen under nytt namn. De var dock lätta att känna igen, eftersom de var ganska enformiga i sin argumentation.
Tyresö reggade sig här igen med namnet Tyresös Eftr men även den signaturen är nu "Banned"
 
Sedan finns ju ytterligare en variant:

Overifierad Gäst.... vad är detta????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.