Hejsan
Har ett hus som e byggt runt 1930. Som har blitt lite för litet nu när vi har fått två små knottar. Och flytta finns inte på kartan så fick bli en utbyggnad. Har aldrig hållt på o byggt nått mer en massa baslåder te bilar o annat smått. Men ska ge mej på o bygga ut huset själv. målet är att göra så mycke som möjligt själv. Men ska ha hjälp me plattan och stommen.
I utbyggnaden blir det köksdel/matplats, en längre större hall, tvättstuga. o över det ett sovrum, och ev en toalett.
Ska försöka slänga upp lite bilder och uppdatera allt eftersom.
Har redan kommit en bit men det syns på bilderna..

Här e som huset såg ut innan vi började. I vinkeln som går ut är det toa och hall.
 
  • DSC00215.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har vi fått plattan gjuten och vi har börjat riva lite på det gamla.
Får hjälp av farsan o lillbrorsan.
 
  • Bild 607.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått på isolering o vindduk och börjat me panelen. Skönt o ha ett garage på 74kvadrat så man kan måla innan man sätter upp all panel.
 
  • DSC00285.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag dragit i stort sett all el i hela utbyggnaden och isolerat lite mer en halva övervåningen. Kan inte isolera helt färdigt o lägga golvet över hela innan jag öppnat upp väggen in till huset. men ska ha hjälp där för måste kapa en takstol och det ska snickarna göra. Dom ska även lägga in limträbalken nere i köket när jag öppnar upp från köket till det nya matrummet. isolerat o plastat halva matrummet me och börjat isolera o plasta tvättstugan och hallen. Är där jag är just nu..
 
  • DSC00447.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill förstärka vissa väggar där jag kommer hänga upp lite grejer.
Hört man ska ha OSB skivor bakom gipset då. Men går det lika bra med spån skivor? råkar nämligen ha en hel del spånskivor hemma.. Spånskivorna som jag har är 13mm tjocka har jag för mej. Eller blir jag tvungen o skaffa hem OSB skivor endån?
 
Spån drar inte lika bra som OSB så gå du å köp dig lite istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.