K
kevinh: [citat] Då rullar den på! Den tickar ner, men när den väl ska tillbaka, så fastnar den som på videon
2 svar · 839 läst
·
J
J-banan: [citat] Köp hona hane av sådan modell då https://www.ahlsell.se/products/el/installationsmateriel-11-18/12-snabbkopplingssystem/anslutningsdon/1270488-82eeb655
5 svar · 715 läst
·
K
Kate10: [citat] Tack. Det var precis så. Jag beställde på nätet och byte den enl instruktion.
3 svar · 568 läst
M
marsrocket: [citat] [citat] Hej Vi har den samme model, frysen drar lite mer ström än en ny frys, men varar LÄNGRE än en ny frys. Jeg har en fräge till dig : ved inte vilket håll super-knappen ska vrides, kan du hjälpa oss? VH Johannes
3 svar · 1,1k läst
·
A
Agrik: Köpt en Bosch Serie 8 (tvätt/tork) o använt den fyra ggr, dock med "pulvertvättmedel" pga att jag inte får I-DOS att fungera, dvs den tar inte det flytande tvättmedlet i behållaren. Mjukmedel, I-DOS 2, använder den Enl kundtjänst ska det räcka med att I-DOS 1 o I-DOS 2 lyser på displayen, för att dom facken ska användas. vilket inte stämmer då den inte tar tvättmedel fr I-DOS 1 I
56 svar · 39,3k läst
·
L
lellefot: [citat] Njae, inte riktigt så jag menade. Tanken var att få bort hela snabbkopplingen och ersätta med en till exempel skruvad anslutning för en annan sorts slang. Då det var snabbkopplingen i andra änden av just den slangen som plötsligt gick sönder helt. Vilket gjorde mig lite avogt inställd till att ha anslutningar i plast. Det var därför jag tänkte att kanske den anslutningen är
115 svar · 47,5k läst
·
S
Stappe 12: [citat] Nu är det ju inte så att s k tyska fabrikat alltid tillverkar sina produkter i Tyskland. Inte ens Miele gör detta till 100 % längre. Men man marknadsför sig som det skulle vara så. Electrolux utvecklar i Sverige men har tillverkning i andra länder. Har själv Electrolux induktionsspis som fungerat kanon i över 12 år. Däremot har jag haft både Bosch och Miele vitvaror som inte
16 svar · 5,5k läst
·
C
cpalm: [citat] Knepigt problem. Trodde "alla" maskiner hade indikation för att maskinen inte får vatten - en liten symbol med en vattenkran. Men det kanske är unikt för Bosch/Siemens(?)
5 svar · 566 läst
·
B
Björn i Jämtland: [citat] Ursäkta att jag frågar i en så här gammal tråd. Men minns du vilket läge skivan ska sitta i vid återmontering? Var ”hålet” ska vara i förhållande till kugghjulen i motordelen? Har plockat isär min och minns inte hur det satt…
156 svar · 52,5k läst
·
Berhem
Berhem: Vet någon var man kan hitta nya eller begagnade bakplåt till en elektro helios sk 7140s (usgn/spis)? Tack🙂
0 svar · 195 läst
G
g.kraft: [citat] Gott, jag gissar att den var defekt så att kärnan av aluminium delaminerat från ytan av rostfritt. Typ en liten luftbubbla just där. När värmen då slås på så får metallen inte god kontakt med vattnet och istället expanderar metall och eventuell luft inne i kastrullen och det blir en bula. Kastruller är billigare än hällar :)
5 svar · 927 läst
·
M
MatteBl: [citat] Kan kanske vara så enkelt. Det står faktiskt "direkt över en golvbrunn", och det är ju vad du skriver. Jag verkar inte kunna lära mig att tillverkare måste specificera precis allt, även saker som borde vara självklarheter 🤔
2 svar · 1,1k läst
P
Anonymiserad 53432: Spisen har fungerat tills nu! Ugnen på: Går säkringarna. Termostat lampa lyser kontinuerligt. Öppnar luckan en bit: Slocknar lampan. Vrider jag termostaten slocknar lampan. Slår jag på ugnen termostat 50 grader går säkringen efter 30 sekunder. Felkod 008 Vad tycker ni?
0 svar · 482 läst
·
diskmaskinsproblem
diskmaskinsproblem: Översvämningsskyddet på vår diskmaskin AEG Diskmaskin F44080 löser ut trots att den tömmer på vatten som den ska. Igår när ett program på diskmaskinen kört vad som borde vara hela programmet började den pipa med tre korta pip. Allting var rent och inget vatten var synligt så vi tömde den som vanligt och när vi skulle starta nästa disk började den direkt dra igång pumpen för att
0 svar · 404 läst
X
xxargs: Troligen lagret för tvättrumman som oljan/fettet kommer ifrån - om den går att byta/fixa, ja det får någon annan svara på... Men till dess, förbered dig mentalt på att köpa ny maskin...
1 svar · 499 läst
C
Cylinda DM 35: [citat] Satte tillbaka kåpan på baksidan och testade. Hade lite koll med en IR-termometer och allt gick hur bra som helst.
3 svar · 433 läst
·
imported_Benno
imported_Benno: [citat] Förstör inte rörinstallationen om den är dold. Sannolikt värdehöjande för huset. Tänker du aldrig flytta så kvittar det förstås. Sedan kan man ju ha olika åsikter om vad som är bättre. Att släpa runt en slang eller en brummande klump som blåser ut ofräsch luft i rummet.
1 svar · 355 läst
S
Solan79: Har en rengöra diskmaskin från Ikea (2019) som började låta efter att jag rengjort den och den slutade även tömma. Låter rätt illa, som att något fastnat när jag försöker starta den. Har gått igenom diverse instruktioner och felsökningar på nätet och kontrollerat slangar, filter osv. Läser mig till att något kan ha fastnat i pumpen och försöker förstå mig på vart den sitter
0 svar · 867 läst
·
H
hempularen: Känns rätt osannolikt. Du mäter alltså med jord bortkopplande från kortet? Har kontrollerat att inte kortet jordas via någon annan inkopplad ledare från kortet? Men OM det verkligen är kortslutning på kortet så ser det inte ut som så många misstänkta komponenter som skulle kunna orsaka det. Kolla vilka som är kopplade mot jord. Troligen avstörningskondensatorer. Som sagt osannolikt.
1 svar · 738 läst
·
D
droopy: [citat] Vanligaste orsaken är väl ändå att tvätten ligger kvar över 30 minuter efter att maskinen är klar. Då får man "surlukt" på tvätten även i stora välanvända maskiner i hyreskaserner. Speciellt så här års.
38 svar · 3,6k läst
·
Z
Zlatje: [citat] Ursäkta sent svar. Aa jag bytte. Oklart om den var sönder men delen kostade 300kr, så bytte. När maskinen låg ner tog jag bort pressostaten, blåste utifrån in och då hoppade det ut lite skit. Det var problemet.
2 svar · 997 läst
·
I
i99albsi: de båda vita ”gummislangarna” som skyms av pilen är av ett självförstörande material och läcker ofta. man kan skära bort dem från plaströren och ersätta med kylarslang till bilar.
4 svar · 2,8k läst
·
so112358
so112358: [citat] Ok 🙏
6 svar · 772 läst
·
RoTe
RoTe: Jag har en annan modell men har gett upp tvättmedelsfacket sedan länge då det aldrig blev rent. Doserar direkt i maskinen istället.
1 svar · 464 läst
·
J
jonaserik: [citat] Vad är det som är trasigt, ett foto säger allt. Här finns det lite olika, men du får kolla måtten på ditt och dom som finns. https://www.google.com/search?q=fettgaller+köksfläkt&oq=fettgaller+köksfläkt&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQABjvBTIHCAIQABjvBTIKCAMQABiiBBiJBTIKCAQQABiABBiiBNIBCTEx
5 svar · 361 läst
Intet
Intet: Jag är nästan alltid för att reparera istället för att köpa nytt men här stämmer jag in i konsumtionskören -Köp ny!
5 svar · 593 läst
robbanan
robbanan: [citat] Hej! Ja precis, jag lät den befintliga tätningen mellan sitts kvar, men gjorde rent ordentligt. Fungerade fint 😊
34 svar · 25,7k läst
·
S
SatsumaSatsuma: [citat] Om jag köper en sådan tub. Måste jag skrapa bort tätningen som sitter på glasskivan nu? Eller trycker man ut tubens innehåll runt om och trycker på glasskivan med den gamla tätningen på? Det här är kanske svar på den (dumma) frågan: "Om du försöker applicera ny fog på toppen av gammal fogmassa riskerar den nya fogmassan att inte binda ordentligt och kommer sannolikt att
3 svar · 3,3k läst
·
M
m@nge: Har en kyl (Elektrolux) som fungerat perfekt i hela 19 år. Senaste veckan har den inte riktigt kunnat hålla kylan som är inställd på 5°. Den har alltid klarat av tillfällen när man haft dörren öppen länge och snabbt kylt till 5° igen. Men nu räcker det med att man fyllt på kylen och haft det öppet en liten stund så blir det varmare, och får använda ”quick chill” för att
0 svar · 382 läst
S
Sam Alkhameesi: Jag testade men kompressor fuktar inte heller
2 svar · 550 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.