N
Naesstrom: Har en tvättmaskin från Bosch (WAE283M0SN/03) som plötsligt har fått för sig att programmet är slut när det är 1 minut kvar. Den visar även ikonen för centrifugering trots att luckan går att öppna och allt egentligen är färdigt! [bild] Lite I-lands problem då det jobbigaste med det är att jag inte kan starta nästa program med samma inställningar genom Play knappen utan måste
0 svar · 382 läst
·
F
fbumark: [citat] Någon som vet om den här satsen passar till en Siemens IQ500 SN45ZS10CS?
24 svar · 7,8k läst
·
D
Dano65: Vi undrar, samma problem
5 svar · 7,6k läst
·
H
HusISkogen: Hej Nu är barnen i säng och vi öppnade upp diskmaskinens nedre del. Mycket riktigt står det vatten där så något sorts issue med läckage är det. Vi kunde inte se något som faktiskt droppade men vi kunde se rörelse i vattnet nere till höger under vad som ser ut som en motor. Den grejen hade också mycket kalk och grejer på sig, vad säger ni teknikkunniga? Är det här något man kan
4 svar · 584 läst
·
L
leakim007: Exakt samma problematik på mitt kylskåp. Börjar med att dörren skrapar i plasten på öppningssidan, justerar upp foten på motstående sida och skrapet försvann men började knäppa och knaka ifrån nederkanten på gångjärnssidan. Pallade upp dörren, slog en spännrem runt hela kylen (så att dörren inte skulle öppna sig) och demonterade vinkeln med plastdetaljer och gångjärnspinne.
40 svar · 14,7k läst
·
K
KurBur: [citat] Slutade med att vi erbjöd K2A ett belopp motsvarande deras övriga krav som var "sådär" ok. Men bara för att få ett avslut. Med villkoret ta det eller så tar vi det vidare juridiskt. Men skulle ha varit intressant att driva det vidare. Ursprunglig fakturering var 10 000 kronor för hög innan att man diskuterar ansvarsfrågan. Kan inte vara bara otur. Så 12 000 blev till slut 1000.
17 svar · 1,4k läst
·
C
Cylinda DM 35: [citat] Efter lite testande så verkar motorn gå ibland men oftast klickar bara kretskortet i manöverpanelen….🧐 Någon som kan vägleda vad det kan vara?
1 svar · 291 läst
J
Jimbie: Ja det känns som byter man kommer man få dras med mer ljud. Dessa gamla 2 kompressor skåpen verkar ju vara i en helt annan klass gällande ljudnivå. Den är ju iaf inte no-frost vilket verkar vara ännu värre gällande ljudnivå, avfrostar hellre själv 1 gång per år typ då som jag gjort nu. Det hade ju varit skönt om man kunnat använda grönsakslådorna till grönsaker istället för
3 svar · 866 läst
·
T
teuvo tainio: [citat] Hej, jag som är lite äldre minns när Japanska bilar bilar dök upp på 60-talet och Koreanska på 70-talet, alla var skeptiska och sa att det är en fluga som går över för de kan ju inte göra bilar, jag har besökt Kina över 10 gånger och sett en enorm utveckling på senare tid, speciellt när det gäller el bilar är de nog marknadsledande idag, Vi kan tycka illa om det men vi
13 svar · 5,6k läst
·
M
Mopedolyckan: På arabiska finns ett namn på fenomenet: Zankha. Själv tycker jag det luktar snigel eller nåt.
100 svar · 35,6k läst
·
Maria Ytterström
Maria Ytterström: [citat]
3 svar · 587 läst
·
J
jonaserik: [citat] Jepp nu står VP på bakbenen och inget på frambenen, dom hänger lite som i luften. Du har troligen bara spännt lite så att VP blir lite fri i framkant. Då är det bara att jobba vidare, Vill du få till någon form av betonggolv under VP, kan du dra lite till, så det blir någon centimeter luft i framkant, fylla på med betong så långt det går. Och sedan pressa VP framåt och
14 svar · 756 läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Så länge det finns annat i klippet som låter så hjälper det inte. Ska man ha gratis hjälp från ett gäng användare där många år mycket kunnig kan det vara värt att anstränga sig lite.
6 svar · 770 läst
·
Esvorst
Esvorst: [citat] [citat] Det var remmen, tack alla 👏🏼
5 svar · 516 läst
·
T
teuvo tainio: [citat] Hej, personligen tycker jag inte att det ser konstigt ut, det är bara dörrarna som är utanför täckskivorna, när man har vant sig så ser det till och med bättre ut än när hela skåpet är innanför täckskivorna, ovan sidan av dörrarna står mig inte heller, nästan alla som byter skåp idag har det på det viset, man kan byta täckskivor mm. Inte värt besväret som jag ser
5 svar · 747 läst
·
E
emsob: Samsung DV90H8000HW Kraftigt skorrande vibrationsljud uppstod plötsligt när maskinen var igång. Trumman snurrar, värmen var på, den hade kört en bra stund, så ej oljud direkt vid start. Drar jag trumman för hand, med kraft, så får lite fart uppstår lättare variant av oljudet (i min bedömning). Se video. [bild] Roterar så verkar ej vara remmen, något lager i motorn kanske? Maskinen
0 svar · 469 läst
·
L
larsw1: Hej Jämför jag kompressorn på kylen som det läcker o frysens kompressor är är frysens mkt varmare , mätte upp kylen till 38,6 grader , sen visar febertermometern HIGH på frysen :) Känner man på bägge så är det märkbar skillnad på värmen mellan dom 2 ... När man öppnar dörren så får man ta i , som den är fastsugen ... Skumt , tänker lite att man ska ju inte behöva sätta en
2 svar · 1,1k läst
·
I
Icemannen: Vårt frysskåp, Siemens GS36NVWFV/03 är snart 4 år gammalt, och verkar ha tappat stinget. Det har som bäst ca -10 grader, och för säkerhets skull stängde vi av det nästan två dygn, och återstartade. Problemet kvarstår, se bifogad bild. Förslag på fel och åtgärd? Ingen garanti kvar, tyvärr, men klarar av att byta delar. Har sprängskiss och beställningslista, men vet ej om det är
0 svar · 605 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Om man just tycker att det är lukten som är problemet så är det bra att testa om det räcker med att vädra plaggen, gärna utomhus, under en dag. Så här ser normala förbrukningsvärdena ut (kan ändras beroende på t.ex. mängd tvätt) för vår maskin (Electrolux, ung. 10 år), el (kWh) resp. vatten (l): Bomull 60 - 1,25 70 Eco Bomull - 1.02 53 Bomull 40 - 0,78 70 Syntet 40 -
7 svar · 1,4k läst
D
Daniel Karlsson4: [citat] Jag gissar på att maskinen tror att det är för mycket vatten och tömmer ut. Prova att töm maskinen på vatten, leta reda på om det finns tunna slangar som brukar gå till nivåbrytare. Ta loss slangen och blås in i maskinen för att se om slangen är tät. Kan även kolla om slangen är hel eller sitter löst. Sätt sedan tillbaka slangen och testa igen. (Ibland brukar jag även
1 svar · 938 läst
·
L
Larsa Andersson: [citat] Har satt min sådär, och det funkar. Gäller bara att dra remmen rätt på hjulen så remmen spänns.
21 svar · 9,5k läst
·
D
Dilato: [citat] Om det är en nolla kan du koppla valfri spis, 230V eller 400V. Chansen är hög att det är ett fullkopplat uttag. Du borde skaffa en spänningsprovare (eller i vart fall en multometer), det behöver alla husägare ha en ändå. Du kan kolla om det är en nolla med en glödlampa kopplad mellan den blå och valfri annan fas. lyser den normalt har du nolla.
12 svar · 490 läst
·
H
Hedgehog_in_hat: [citat] Ja precis vad jag tänker oxå. Jag var bara fundersam på om slangen har någon funktion när man har avloppsslangen inkopplad som gör så att vattnet inte samlas i kondensvattenhållaren. Det känns lite märkligt om det skulle vara så kan jag tycka.
4 svar · 336 läst
·
T
TomCam: [citat] Ok, inte stålull... 😉 tandborste får det bli, tack!
8 svar · 1,0k läst
·
S
shade73a: Hur gick det och vad bytte du till?
7 svar · 799 läst
·
stigen
stigen: Köp en Trisslott! 👍
5 svar · 612 läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Många äldre kylskåp har ingen direkt koppling mellan rattens siffra och gradtalet, utan temperaturen minskar, kylen blir kallare, med högre siffra inställd med ratten. Det gäller ju inte TS skåp men kan ändå vara värt att veta för någon annan som läser tråden.
12 svar · 1,6k läst
·
A
Ahya01: [citat] For ett år sedan började bytta min termostat . Sedan dess i kylskåp kommer isen på bakvägen hele tiden. Idag vågade jag att dra väggen . Jag ser att min sensor av termostat står den högst plass bak vägen och jag ser att det finns en spesialt plass till sensor på nedre delen av väggen till vänster. Jag håper nu och efter ett år termostat funker bra och ingen is i kylskåp
13 svar · 10,0k läst
Nissens
Nissens: [citat] Den där ser väldigt gammal ut. Köp en billig köksfläkt att ha tills den där renoveringen i fjärran blir av… för den där fläkten krånglar antagligen snart igen…
5 svar · 972 läst
·
BirgitS
BirgitS: ISO 5155 är en standard som togs fram av standardiseringsorganet ISO och en version av standarden antogs 1995. Så den märkningen betyder att den standarden har följts och att skåpet därmed är gjort efter 1995. Här är standarden: https://www.iso.org/standard/11158.html Som man kan se där så antogs en ny version 2005 så skåpet har knappast gjorts mer än några enstaka år efter 2005.
3 svar · 603 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.