Vitvaror
knotis: [citat] Hej, Lösningen blev och kapa ner överskåpen lite och ställa dit två st nya Samsungskåp istället 😢 Orkade inte med krånglet och osäkerheten om frysen skulle frosta igen när vi är borta och en halv kossa ligger tinad när vi kommer hem... Jag bytte allting utom ett av kretskorten, det stora kortet ovanpå frysen. Jag tror det gick som det skulle och avfrostade, men det frös i
jonaserik: Står på den vilket värde ( microfarad ) den har, sen om du kan hitta en med samma fysiska mått är en annan sak. men kanske få till inkopplingen på annat sätt. har ingen betydelse med inkoppling ( polvändning ) kan göras hur som helst. Här finns den på flera ställen
Räknenisse: [citat] Super om enkelt hemmameck kan lösa alla önskemålen! 👍
Misse: Vi är inne på en integrerad, hög och rätt smal vinkyl men det är inte säkert att vi lycas på det sätt vi tänkt oss och i så fall så kan ett alternativ vara två mindre helintegrerade vinkylar som man sätter under bänkskivan i köket (max 60 cm breda men k50 cm skulle kanske vara ännu bättre egentligen). Är det någon som kan rekommendera något bra märke för detta?
osama_m: Har problem med mitt electrulux frys eue9000x. Kompressorn hörs men går inte riktigt. Har mätt mellan polerna på kompressorn och de visar 10ohm. Jag har även spänning ditt. Min fråga är hur mäter jag termostaten är det inte den som triggar igång kompressorn. Jag har inga värde alls på termostaten. Lägger jag multimetern på signal piper den mellan blå och vit kabel. Annars inget
mazda603: Hej, Har en relativt ny frontmatad Cylinda tvättmaskin som efter tvätten lämnar kläder dammiga, tror vi har provat allt. Det enda som gör det lite bättre är att låta avloppsslangen ligga på golvet och ut till en brunn, känns som den inte orkar skölja rent ordentligt.
Turbo123: [citat] Grymt, så var det man gjorde! Funkade även för min Bosch WAK28267SN/18
Fideliox: Står den rakt? Hur ser tätningen runt luckan ut? Blinkandet får du kolla i manualen.
MultiMan: Det är väl antagligen för att det inte ska bli helt vakuum när du precis öppnat dörren och stängt, och vill öppna direkt igen. Gamla skåp utan det kunde vara mycket svåra att öppna dörren då. En del riktigt gamla hade pedal vid golvet man fick trampa på för att öppna i de lägena, tror det var någon Husqvarna från min barndom.
kisumisu: [citat] Nibe F1255 Är inte någon ny heller. Installerades för 5år sedan. Såhär lite låter den och då är jag bredvid pumpen när den är igång. [bild]
HästCina: Skulle bli så tacksam om någon kunnig på Wascatormaskiner kunde ge ledtrådar i den här frågan. 🌟 #wascator #tvättstuga #vitvaror #tvättmaskin #electrolux
callleo: [citat] Tack för videon! Nu såg jag hur remmen skulle monteras 🙂
arneri68: Enligt råd&röns tidning är Bosch bgs41pet1 bra för hår på mattor mm. De publicerar dock inte alla tester i tidningen och enbart betalande/prenumeranter har tillgång till deras kompletta testbibliotek. Jag läser via Readly och kan enbart läsa tidningarna. Sladdlösa dammsugare som tex Dyson med roterande borstar har under några år varit ledande för djurägare. Bosch dammsugaren har
ollo: Tror inte det finns någon mer nivågivare än tryckgivaren / pressostaten. Den är 10 år så den är ju på gränsen ifall det är värt att skruva på den innan man slänger den och köper en ny maskin. Men den diskar bra och är hel annars så vore trevligt ifall den gick att fixa så den gick något år till.
pacman42: [citat] Finns ingen nolla i kontakten så finns fortfarande en blå ledare i kabeln - i de flesta fall. Bra fångat!
thomadan01: Tack för detaljerad beskrivning! Jag tror det är dags att göra det själv!!
tergo: [citat] har du en spricka i sidan på spolararmen så spolar den direkt på nedankant lucka och normalt så kommer vattnet rinnande uppifrån luckan här är ett exempel https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskin-laecker-i-framkant.312836/
Huddingebo: [citat] Jag har en Electrolux spis med HighLight häll. Har valt att inte ha induction eftersom alla jag har provat inte möter mina krav.
Öbo19: [citat] Har samma problem. Hur fick du bort bottenstycket utan att riva ner hela maskinen?
måns hagberg: [citat] Spisen utbytt mot ny. Skriver särskilt inlägg om detta.
djac: Jag har en ganska ny, 6 månader, Miele VP torktumlare och direkt vid köp så luktade rummet och tvätten tydligt av maskinolja. Reparatör var här och kunde lokalisera källan till motorn och det verkade som att olja läckte ur motorn, följde axeln ut till fläkten och på så sätt följde med luften in i tumlaren. Motorn byttes men jag har fortfarande lukt, inte helt lätt att säga om den
xxargs: somliga kyl/frys har magnetventil som ändra inkoppling av slinga beroende om det arbetar mot kyl eller frysdels evaporator och denna kan ge ganska så distinkt 'knack' - nästan i nivå som på när man får knack på flipperspel - detta gör bl.a min kyl/frys och det är en cylinda nu när jag tittade efter.
Johan Gunverth: Det kan ju TS lösa genom att sätta en temperaturstyrd glödlampa i utrymmet runt kompressorn. Kanske t.o.m. montera inuti frysboxens kompressorlåda. Så gjorde min farfar till frysarna för honungen. De stod utomhus i ett förråd som nog kunde bli -20° kallt. Vanliga konsumentfrysskåp och de arbetade på i åtminstone 25 år innan vi skrotade dem p.g.a att de rostade istället.
Kane: [citat] Glöm inte att fötterna inte sitter vid ytterkanterna på skåpet.....🤓
Timmpa86: Hej, Jag har läst att folk haft problem med ismaskinen i andra trådar men är osäker om det är samma modell som jag har. En dag hade isformen bara fallit ner I islådan och jag monterade tillbaka den. Då var den klon nere samt att formen var lutad en aning. Prövade att dra kontakten o ansluta igen och då rättade formen till sig men inget vatten kom fram. Har även dragit ut slangen med