Är det någon som har erfarenhet av Husqvarnas vitvaror? Det jag undrar mest över är deras kyl/frys (qt4619rf). Har fått den rekommenderad i två olika Hemma-butiker, men när man läser recensioner på tretti.se har det inte fått så bra betyg. Bla så ska den vara väldigt högljudd. Någon som vet om det stämmer?

Tyvärr vet jag inte mycket om kyl/frysen du nämner, men vi var inne i tre Hemma-butiker och på alla tre ställena försökte de trycka ner Husqvarna-prylar i halsen på oss (vi skall ha en komplett uppsättning vitvaror till det nya köket, så det var inte bara kyl/frys i vårt fall).

Efter besöket i den första butiken lät argumenten för Husqvarna ganska ok, men efter att ha besökt de två andra butikerna såg vi nog ut som två fågelholkar då säljarna kommit med ganska motstridiga påståenden - utom just på punkten att Husqvarna är det självklara valet. På ett av ställena hade vi en prisdiskussion (man förväntar sig ju en viss rabatt så man köper alla vitvarorna till ett kök) vilken resulterade i en bättre rabatt på Husqvarna-paketet än på de från Siemens och Miele.

Jag drar kanske förhastade slutsatser, men kan det vara så att Hemma-butikerna helt enkelt har ovanligt bra marginaler på Husqvarna, eller försöker de kanske nå ett visst försäljningsmål? Det är lite lustigt att i princip inga andra butiker framhåller Husqvarna lika starkt som Hemma-butikerna...

Kom dock ihåg att detta (att försöka kränga ett visst märke) inte är något unikt för Hemma-butikerna. Jag avser alltså inte att hänga ut dem specifikt med detta lilla inlägg, utan snarare påpeka att man nog bör söka information på annat håll i detta fallet.

Till sist... vi bestämde oss för Miele ;)

Inte så konstigt att man försöker "styra över" försäljningen till Husqvarna (Kyl/frys) då man har egna, öronmärkta, modeller för Hemmakedjan (gäller fler kedjor btw.) som man få över ngn krona extra på.

/Janne

Hmmmm...tack. Vi ska oxå ha vitvaror till hela köket och i båda Hemma-butikerna har man pratat sig varma om Husqvarna. Men det var just den kombinerade kyl/frysen så fått dåliga recensioner. Vi får kanske gå till andra ställen och titta oxå, men då rekommenderar väl dom att köpa det märke dom har specialrpiser på... Men med tanke på att vi har småbarn och vill ha rostfritt, så verkar det som att Husqvarna/Electrolux verkar vara det bästa alternativet då varken Siemens, Bosch eller Miele har anti-fingerprint. Vi får se vad det blir. Det är ju alltid intressant att höra vad andra kunder anser och inte bara försäljarna.

Och angående priser.... Vi fick en offert från den ena Hemma-butiken på alla vitvaror plus tvätt och tork och med en rabatt på drygt 7000 kr var de bara 500 kr billigare än tretti.se - UTAN rabatter!!!

Själv sparade jag 5400 på att köpa mina elektrolux prylar på Expert.se dom skulle ha ca 37100 med medmera rabatt motför tretti.se som skulle ha ca 42500 för samma grejor.
Det vi köpt är:

Kyl
Frys
Diskmaskin
Micro
Ugn
Induktionshäll

Jag har köpt Husqvarnas kyl, frys, häll & ugn i rostfritt. Jag är mycket nöjd med mina vitvaror. Dock tycker jag inte anti-fingerprinten är speciellt bra, det blir lätt fingeravtryck. Fast lite märken får man väl räkna med när man har rostfritt:).
Jag köpte mina vitvaror hos Elon, dom var 7000kr billigare än Hemma-butiken. Hemma-butiken där jag bor gav ingen rabbat alls. Elon matchade dom billigaste priserna på nätet. Plus att dom har väldigt bra service.

Hoppas att Husqvarna är bra!

Flyttar i dagarna in i helt nyproducerad lägenhet med enbart Husqvarna vitvaror. Kyl/frys inbyggnadsugn micro disk spishäll och tvätt/torktumlare.
Detta var standard utan val möjligheter!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.