4 542 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Husqvarna spis lagt av.
Jag har en husqvarnaspis med dubbelugn som fungerat felfritt i flera år. Idag hade jordfelsbrytaren löst (fast pga. kabel ute i regn.)
Nu när jag skulle fixa mat så visar det sig att alla spisplattor lagt av. Ugnarna fungerar som de ska och alla lampor osv.fungerar. det fungerar så långt att om jag höjer värmen på plattorna så ändras tempsiffrorna som de ska, men det blir ingen värme på plattorna.
Jag har kollat så att alla tre faser fungerar från proppskåpet osv. Hittar inget konstigt på något annat ställe heller.
Någon som har en aning om vad som kan ha hänt.
Nu när jag skulle fixa mat så visar det sig att alla spisplattor lagt av. Ugnarna fungerar som de ska och alla lampor osv.fungerar. det fungerar så långt att om jag höjer värmen på plattorna så ändras tempsiffrorna som de ska, men det blir ingen värme på plattorna.
Jag har kollat så att alla tre faser fungerar från proppskåpet osv. Hittar inget konstigt på något annat ställe heller.
Någon som har en aning om vad som kan ha hänt.
hej
produktnummer är till hjälp
men (oftast)
enfas betjänar alla fyra plattorna
enfas betjänar ugn och 2 plattor
en fas betjänar 2 av plattorna
så att kolla på plinten är ingen dum ide.
och se om alla faserna är med fram.
sen finns det en risk att HOC kortet i din spis är gånget men det brukar bli lite andra symptom
produktnummer är till hjälp
men (oftast)
enfas betjänar alla fyra plattorna
enfas betjänar ugn och 2 plattor
en fas betjänar 2 av plattorna
så att kolla på plinten är ingen dum ide.
och se om alla faserna är med fram.
sen finns det en risk att HOC kortet i din spis är gånget men det brukar bli lite andra symptom
Klicka här för att svara