Hej!
Våran whirlpool har slutat tömma vatten. Antar att pumpen har gått.. den är "bara" 5år gammal.
Nu undrar jag om det är någon som vet va det kan kosta att få den bytt av servicetekninker? Dvs är det värt det eller ska man köpa en ny?
Har inte så mycket pengar över just nu i semestertider.. Hittade en ny Cylinda för 4000kr. Inte så farligt. Men å andra sida kostar det 1000kr att få en ny pump så är ju inte maskinen äldre än 5år..
Om du drar ut kondensorn så finns där ett hål på vänster sida i facket där kondenson sitter om jag inte minns fel som brukar sättas igen.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Kondensorn är den saken man ska dra ut några gånger om året och göra ren.
Står i manualen :-)
Sorry kunde inte låta bli.
Längst ner på tumlaren är en lucka man kan öppna.
Bakom den sitter kondensorn som är en rektangulär sak med handtag i.
"Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"
Låg lite smuts där. Hålet va igensatt.. Inte så mycket men jag håller tummarna!!
Har satt igång en tvättmaskin direkt! Svar inom ett par timmar! Håll tummarna nu!!!
Var hålet igensatt funkar den säkert nu för detta har jag råkat ut för hos många kunder
Var så lite så nästa gång behöver kanske jag hjälp :-)