Är det någon som har erfarenhet av smegs ugnar/spisar. JAg skulle gärna vilja ha en 90 cm ugn/spis med induktion ej gas. Har tittat lite på smegprodukterna men hur kvalitén egentligen. Någon som vet??? Har mest hört en massa negativt om smegprodukterna. Med tanke på priset vill man gärna att den håller ett tag i allafall...
Senior medlem
Medlem: Mar 2005
Län: Västra Götaland
Jag undrar samma sak då jag också är ute efter exakt samma typ av spis. Det verkar som om t.ex. Ilve anses vara "bättre" men ser man till priset så är ju det helt klart mer fördelaktigt att välja Smeg.
Smeg är väl Italiens största vitavaruproducent. Gör helt OK produkter men jag har en känsla av att i traditionell italiensk anda så går design före funktion/kvalitet.
Mao så även om dom ofta är dyrare än Elux/whirlpool osv så är inte kvaliteten bättre.
Puffar - jag är inne på exakt samma tankar. Vill ha en 90 spis med två ungnar och Smeg har en. Finns det andra märken?
Jag har läst på lite mer och det verkar som om Ilve är "bättre" (de har massvis med modeller med två ugnar) men det är å andra sidan en väldigt stor prisskillnad (Smeg är ju i princip halva priset).
Junior medlem
Medlem: Mar 2008
Län: västra götaland
hej, har ägt en hel serie av smeg produkter som jag intallerade i mitt dövarande nya kök spis induktion den var bra men svår att rengöra ugnen samt att ugnslisten gick sönder efgter ca 1 år och den fick jag köpa dyrt själv.Fläkten en fin (att titta på) annars skräp lät som en tornado och sög ut oset jättedåligt. Kyl/frys av 50 tals design där fläkten gick söndet efter ca 6 månader fick den bytt efter ett tag ca 2 månader senare lossnade handtaget.diskmaskin snygg 50tals design dock dålig på att göra sitt jobb tyvärr. Jag kommer aldrig mera köpa SMEG , därför att det är en dyr snygg design med väldigt osäker kvalité. Detta är mina åsikter av dom smeg produkter jag har köpt .
Nykomling
Medlem: Jun 2011
Län: västmanland
vi va åxå inne på att köra med smeg vitvaror, vi snackade med en instalatör/repatör om det, och blev rekomenderade att välja dom dyrare modellerna, va mycket fel på dom "billigare", även fast dom är dyra gemfört med andra märken. så de blev inte nått för oss.
Fullvärdig medlem
Medlem: Dec 2007
Län: Stockholm
Vi har 90 cm bred spis i köket idag ( induktionshäll ) från Smeg . Hade det även i köket innan som vi renoverade innan vi flyttade. Bästa spis jag har haft och helt underbart med en bred ugn . Vi har inte upplevt några problem alls med dessa. Köpte vår på nätet hos Bagaren & Kocken. Superbra att ha att göra med...leveransen kom på dagen som utlovat!