Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Skåne län

Dammsugarproblem ...

Hej!

Jag har en 1.5 år gammal Miele S5281 2200 watt dammsugare.

Under en tid har jag haft problem som jag tycker succesivt förrvärras
    med att det hamnar skräp utanför dammsugarpåsen inne i dammsu-
    garen - detta resulterar i sin tur i att motorfiltret blir helt igensatt. Jag
    värmer med ved och det är mest "resterna av vedhanteringen" (små
    barkflagor, barr, gamla löv mm) som nämda skräp verkat utgöras av.

Jag tycker fjädern i dammsugarpåsehållaren som skall fjädra upp mot
    anslutningsröret till dammsugagslangen verkar slapp - kan det vara
    problemet - vad göra?

Mvh

2.    länk #2
    Consensuss avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2007

Kolla att locket runt påsutrymmet sluter tätt. Det sitter en gummipackning. Om det glipar där så suger dammsugaren in smuts den vägen, och det hamnar förstås utanför påsen.

3.    länk #3
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

Jag råkade ut för det problemet när jag körde med piratpåsar, med Miele original fungerar det.

4.    länk #4
    Junior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Skåne län

Ja tack så mycket. När jag tittat efter med era svar i åtanke verkat det som gummipackningen/tätningen på pritatpåsarna bara försvinner - kanske det har att göra med att jag suger en hel del lite större smuts (typ barkbitar). Jag har beställt några orginalpåsar från Elgiganten (man får kosta på sig lite )så hoppas jag det löser sig. Miele som svarade snabbt och artigt på min fråga var också ganska säkra på att det var påsarnas fel. Jag suger väldigt mycket (typ minst en full påse varannan vecka) så det blir dyrt med orginalpåsar ) Mvh

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42