Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Gävleborg

Ny diskmaskin 2012

Hej
    Vår diskmaskin gick just sönder, så nu ska vi köpa en ny.
    Vi letar inte efter den billigaste, vi bor på landet och har ca 6 mil till reparatör.
    Utan kvalitet som håller. Finns det några som nyligen köpt diskmaskiner som ni är nöjda med ? Är det speciella märken som håller bättre än andra ?
    Legul

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 25
    Län: Kalmar

Köpte en bosch för två år sen och den är vi nöjda med. Väldigt tyst och bra pris var det. Grannen köpte en likadan sen och är också nöjd. Kan säga modell och pris ikväll när jag är hemma om du vill.
    90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.

3.    länk #3

Köpte en bosch för två år sen och den är vi nöjda med. Väldigt tyst och bra pris var det. Grannen köpte en likadan sen och är också nöjd. Kan säga modell och pris ikväll när jag är hemma om du vill.
    Ja tack

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Aug 2006

Bäst är väl att gå in på exempelvis prisjakt.nu å sen läsa forumtrådar å omdömmen.

Typ: http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=290227

5.    länk #5

Bäst är väl att gå in på exempelvis prisjakt.nu å sen läsa forumtrådar å omdömmen.

Typ: http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=290227
    Jag provade prisjakt.nu och tog ett märke i högen, Electrolux = 110 st och tyvärr är det oftast bara en eller få kommentarer, det var därför jag provade i detta forum.

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västra Götaland

Köp en Asko eller Cylinda men ej 200 serien som är en billighetsvariant som är tillverkad i Turkiet. Askon och Cylindan är tillverkade i samma fabrik här i Sverige och håller en hög kvalite, har själv en Asko 5654WXXL som tar 17 st. kurvert men samma utvändiga mått som de maskiner som tar 12 kuvert som är standart för diskmaskiner, de har plattat till motorn så de får in så mycket disk, jag är mycket nöjd med denna maskin.

7.    länk #7
    Consensuss avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2007

Som vanligt säger jag att Miele ger mest valuta för pengarna. Kolla vikten på maskinerna. Vrid på luckan och se hur mycket den flexar. Miele är det enda fabrikatet som gör rejäla konsumentprodukter, övriga verkar bygga i aluminiumfolie.

8.    länk #8

Som vanligt säger jag att Miele ger mest valuta för pengarna. Kolla vikten på maskinerna. Vrid på luckan och se hur mycket den flexar. Miele är det enda fabrikatet som gör rejäla konsumentprodukter, övriga verkar bygga i aluminiumfolie.
    Är Miele fortfarande bra ? Har dom inte blivit uppköpta av någon ?

9.    länk #9
    jackts avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2007
    Ålder: 41
    Län: Östra Sörmland och Stockholm

Köp en Asko eller Cylinda men ej 200 serien som är en billighetsvariant som är tillverkad i Turkiet. Askon och Cylindan är tillverkade i samma fabrik här i Sverige och håller en hög kvalite..
    Vi köpte en Cylinda DM-750-FI och är mycket nöjda.. Tar mycket disk, har låg ljudnivå (viktigt tyckte vi) och diskar bra. Kanske inte den snabbaste som finns, men det finns snabbprogram..

10.    länk #10
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007

+1. Supernöjd med Miele. Kommer inte in några andra vitvaror i mitt hus längre.

11.    länk #11
    jarlhs avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2004

Cylinda (riktiga) / Asko är mitt enda val då det gäller diskmaskin.

(Spis, kyl/frys och tvättmaskin är jag inte lika noga med.)

12.    länk #12
    Nykomling Medlem: Nov 2009

Asko riktigt bra

Köpte en Asko för ca 2 år sedan som har fungerat helt kanon, knäpptyst, tar fler kuvert än 12 så kan bara rekommendera .... kvalitet och bra konstruktion som håller även det inte är "Miele kvalitet" fullt ut men det är inte heller Miele pris på maskinerna heller.

Niclas

13.    länk #13

Tack för synpunkter så långt.

Det blir nog att titta på Miele, Cylinda och Asko.

Asko hade jag inte hört tidigare.

14.    länk #14
    Senior medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 25
    Län: Kalmar

Det var en Bosch SMU50M22SK och kostade 5999:-
    90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.

15.    länk #15
    Wide Glides avatar
    Nykomling Medlem: Aug 2011

Tack för synpunkter så långt.

Det blir nog att titta på Miele, Cylinda och Asko.

Asko hade jag inte hört tidigare.
    Cylinda och Asko är samma tillverkare (Cylinda)
    Asko finns i silver. I från början var den ämnad för utlandet
    men den säljs även i Sverige nu.
    Vi har Asko sedan 1 år tillbaka och är helt nöjda med den.
    Vi hade tidigare Cylinda i 3 år men gav bort den till min syster
    eftersom den var vit och vi bytte alla vitvaror i köket till silver.
    Hon berömmer den varje gång vi träffas eftersom hon tidigare bara haft budgetmaskiner.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen