Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    jarlhs avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2004

Grattis, tror inte ni kommer att ångra er!

ASKO (original-Cylinda) har överlägset bästa korgarna bland de maskiner jag testat.

2.    länk #32
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Gävleborg

Den höll iallafall en HEL månad, igår blev det felkod F10 (Överfyllnads fel, Ring service).

Nästa gång blir det den billigaste diskmaskinen......

3.    länk #33
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006

Shit !
    Den som vet mest, gissar minst.

4.    länk #34
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Stockholm

Vi hade en Whirlpool som vi köpte begagnad 1991. Den har vi sen några år givit till svägerskan och den fungerar ännu! Då har både vi och hon familjer med 2 barn så man diskar ju i den dagligen , det kallar jag kvalitet!
    Eller tur kanske :-)

5.    länk #35
    Senior medlem Medlem: May 2006

Hur hanterar dom ärendet då? Alla maskiner kan ju gå sönder.

6.    länk #36
    Babbos avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006
    Län: Skåne

Nej, vad tråkigt!

Mina erfarenheter är:
    I alla år har vi kört med Bosch/Siemens och varit nöjda. Maskiner om hållit i 20 år.....Men den senaste diskmaskinen höll inte länge. Verkar vara sämre kvalitet nu.

Så jag håller med om Miele! Vilken Kvalitet! Tyckte det var lite "löjligt" med folk som bara köpte Miele tidigare, men nu är jag själv sån! Vi passar alltid på när det finns extrapriser och det blir billigare i längden än att köpa ny billiga produkter hela tiden.

Min enda invändning är besticklådan i diskmaskinen. Lite jobbig att lasta.

7.    länk #37
    mycke_nus avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2008
    Län: Gotland

Den höll iallafall en HEL månad, igår blev det felkod F10 (Överfyllnads fel, Ring service).

Nästa gång blir det den billigaste diskmaskinen......
    Man vill ju inte säga "vad var det jag sa", men.. Cylinda är sk-t.

Diskmaskinen åkte ut direkt , torktumlaren (7 år) skramlar, låter som ett lager, och tvättmaskinen (7 år) rostade så mycket att det inte gick att stänga tvättmedelsluckan.

Mielen är en DRÖM så här långt.
    Hempulare. Renoverar Gotlandsgård på heltid.

8.    länk #38
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Har ägt en, ja nu kommer jag inte ihåg vad den hette då det var 36 år sedan den köptes, en bänkmaskin som inte hade nån pump för vattnet ut. Värdelös apparat som fick kastas efter 2 år till förmån för en Indesit som vi var rätt nöjda med i 8 år, då bytte vi kök och köpte en Miele. Den höll 9 år och ersattes av en Bosch som också höll 9 år, därefter blev den en Bosch igen som bara krånglade. När den var 5 så byttes den mot en Bauknecht, främst för att den hade 5 års garanti. Funkar fortfarande, trots att luckan flexar, men det verkar ju inte ha någon betydelse för funktionen.

9.    länk #39
    pelpets avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Dalarna

Säkrast verkar vara att köpa billiga vitvaror och förvänta sig att de ska dö efter några år. Då känner man sig som en vinnare om grejorna håller mer än några år. Medans man känner sig som en loser när Mielen dör en vecka efter att garantin gått ut.

Har man billigare vitvaror blir inlåsningseffekten mindre om man vill ändra om i köket. Det kan nog kännas motigt att slänga ut en 1 år gammal diskmaskin för 10000:- för att man vill ha en vit istället för en rostfri, medans det känns helt ok om diskmaskinen kostade 3000:-.

10.    länk #40
    Senior medlem Medlem: Mar 2008
    Län: Stockholm

Vi har en Bosch från 1998 (14 år nu) som gick sönder och dömdes ut av en reparatör som menade att det var för dyrt att laga då den inte skulle hålla så länge till. Jag fixade den själv med en lödpenna och reservdelar från Elfa för 63kr. Det var 5 år sedan och den håller ännu. Det går inte att byta program på den för knapparna har slutat reagera när man trycker på dem så den kör alltid på 55 grader men den diskar fortfarande alldeles utmärkt. Så även billighetsmaskinerna kan man ha tur med ibland.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen