Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Mar 2008
    Län: västra götaland

Levande tvättmaskin

Hej har ett problem har en ny tvättmaskin (8kg´s) på en förhöjnings sockel i min nyrenoverade tvättstuga, har mätt upp den så att den står rakt åt alla håll och kanter.
    Men när den börjar centrifugera så vill hela skiten vandra iväg över klinkergolvet.Va faan har jag gjort för fel? någon som har något tips att komma med då detta är riktigt irriterande.

Tack på förhand

2.    länk #2
    snaggletooths avatar
    Forumgud Medlem: Apr 2008
    Län: Jönköping

Transportsäkringarna sitter kvar?

3.    länk #3

nä transport säkringarna är borta .-))

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Nov 2011

Låter som obalans i trumman, är den ny så har du garanti. Annars blir det till att öppna och se om vikterna lossat.

5.    länk #5

ok men den rör sig inte mer än 4-5 cm är det obalans då även om den bara flyttar sig ibland?

6.    länk #6
    mycke_nus avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2008
    Län: Gotland

Hempulare. Renoverar Gotlandsgård på heltid.

7.    länk #7

Hahahah den var bra barnen har visserligen sand i fickorna men nä så jävligt låter det inte den slår inte alls , funderar på om det har med golvet att göra kan det vara för "halt" för förhöjningsramen golvet är ju en aningen ojämnt för att vara snäll mot mig själv.benen är uppskruvade max på en av benen och två är nere i botten.

8.    länk #8
    Elkluddes avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Halland

Var är det tredje benet ! det verkar som golvet lutar mer än lite

9.    länk #9

tja det lutar litet det tredje benet är givetvis i baken det med men kan det ha en fråga om att jag skall ta bort förhöjningsramen och bila av golvet och jämna ut det?

10.    länk #10
    Elkluddes avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2010

För att den skall stå still fodrar det att golvet är i det närmaste jämt

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2007
    Län: Skåne

Klistra fast benen i golvet med PL400?

-Billigt
    -Enkelt
    -Funkar kanske

/ Fredrik

12.    länk #12
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009

Lägg något gummi under fötterna. Jag la små bitar av gummi, typ dubbelt så tjock som cykelslang, och det fick min tvättmaskin att stanna på plats...

13.    länk #13
    thomas33s avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005

Finns speciella dämpkuddar man ställer tvättmaskinens ben på.
    Då står den stadigare och ev vibrationer tas upp av dessa.

14.    länk #14

Gött tror jag löst problemet .-) köpte ett nytt vattenpass och maskinen stod inte riktigt rakt.-)). samt gjött fyra silikon"kuddar till benen och nu står den stilla.-))

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42