Hej! Eftersom induktionshällar aldrig är inkopplade i butiker eller på IKEA, så har jag haft svårt att få svar på den här frågan (de på IKEA visste inte heller): piper HIN4T hällen irriterande varje gång man ändrar nåt eller är det tyst eller lågt ljud?
Typiskt störig grej som är snopet att märka efter man köpt och installerat...
Jag syftar alltså på ett artificiellt pip när man trycker på nåt, inte det här surrandet som ibland kan ske i induktionshällar ihop med vissa kärl.
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2010
Län: Kronoberg
Vi har hällen hemma och förstår inte riktigt vad du menar. Med kärl på så kan det brumma och ha sig men inte annars? Störigt är att hällen kan stänga av sig om man torkar i framkant samtidigt som man lagar mat. Touchen är lite väl känslig. Annars väldigt nöjda...
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2010
Län: Kronoberg
Det värsta; Man sätter på vatten till pasta på booster, vänder sig om i 1 minut och det kokar över :-)
Hade vanlig häll från IKEA innan och älskar denna, men man måste vänja sig vid farten...
grejen är att de har ju ett specialpris nu för den hällen, typ 2300 kr. ganska oslagbart pris på en 60 cm bred induktionshäll. det kan ju knappast vara nån nämnvärd skillnad mellan svindyra och billiga hällar.. men en viktig sak för mig är att det ska gå snabbt och lätt att ändra värmen på alla 4 plattorna om vartannat eftersom jag ofta har mycket saker på G samtidigt. såna hällar där man måste välja platta först och sen stega, där blir det ett moment för mycket tycker jag. men den här är ju enskilda styrzoner.
grejen är att de har ju ett specialpris nu för den hällen, typ 2300 kr. ganska oslagbart pris på en 60 cm bred induktionshäll. det kan ju knappast vara nån nämnvärd skillnad mellan svindyra och billiga hällar.. men en viktig sak för mig är att det ska gå snabbt och lätt att ändra värmen på alla 4 plattorna om vartannat eftersom jag ofta har mycket saker på G samtidigt. såna hällar där man måste välja platta först och sen stega, där blir det ett moment för mycket tycker jag. men den här är ju enskilda styrzoner.
Var på väg hem till småland och stannade till på IKEA i Malmö (Svågertorp) idag och såg att den var prissänkt, ännu bättre pris i paket med ugn.. Vi betalade mer.
För 2.300:- Bara köp.... Min sambo är kräsen och gillar den skarpt...
Senior medlem
Medlem: Sep 2004
Län: Halland
Ett kort pip när man ändrar någon inställning.
Så är det väl på de flesta elektroniska apparater?
Säkert avsiktligt, finns folk med dålig syn som inte ser att siffrorna ändras.
Man får alltså ett audiellt (?) kvitto på att man lyckats ändra något.
Inte störande alls.