Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Mar 2011
    Län: Skåne

Piper Ikeas häll HIN4T när man "styr" den?

Hej! Eftersom induktionshällar aldrig är inkopplade i butiker eller på IKEA, så har jag haft svårt att få svar på den här frågan (de på IKEA visste inte heller): piper HIN4T hällen irriterande varje gång man ändrar nåt eller är det tyst eller lågt ljud?

Typiskt störig grej som är snopet att märka efter man köpt och installerat...

Jag syftar alltså på ett artificiellt pip när man trycker på nåt, inte det här surrandet som ibland kan ske i induktionshällar ihop med vissa kärl.

2.    länk #2
    kysans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Kronoberg

Vi har hällen hemma och förstår inte riktigt vad du menar. Med kärl på så kan det brumma och ha sig men inte annars? Störigt är att hällen kan stänga av sig om man torkar i framkant samtidigt som man lagar mat. Touchen är lite väl känslig. Annars väldigt nöjda...

3.    länk #3

Hej! Utmärkt att ni är nöjda! Det jag menar är att när man typ trycker igång en platta, så varje steg man ökar så kommer ett pip, typ knappljud

Det har varit andra som klagat på det på nån annan ikea-häll.. det kan ju vara psykande tänkte jag

4.    länk #4
    kysans avatar

är ett pip varje "steg"... men det stör väl knappast, mer att man vet funktionen...

5.    länk #5
    kysans avatar

Det värsta; Man sätter på vatten till pasta på booster, vänder sig om i 1 minut och det kokar över :-)
    Hade vanlig häll från IKEA innan och älskar denna, men man måste vänja sig vid farten...

6.    länk #6

haha ja induktion är bra

grejen är att de har ju ett specialpris nu för den hällen, typ 2300 kr. ganska oslagbart pris på en 60 cm bred induktionshäll. det kan ju knappast vara nån nämnvärd skillnad mellan svindyra och billiga hällar.. men en viktig sak för mig är att det ska gå snabbt och lätt att ändra värmen på alla 4 plattorna om vartannat eftersom jag ofta har mycket saker på G samtidigt. såna hällar där man måste välja platta först och sen stega, där blir det ett moment för mycket tycker jag. men den här är ju enskilda styrzoner.

7.    länk #7
    kysans avatar

haha ja induktion är bra

grejen är att de har ju ett specialpris nu för den hällen, typ 2300 kr. ganska oslagbart pris på en 60 cm bred induktionshäll. det kan ju knappast vara nån nämnvärd skillnad mellan svindyra och billiga hällar.. men en viktig sak för mig är att det ska gå snabbt och lätt att ändra värmen på alla 4 plattorna om vartannat eftersom jag ofta har mycket saker på G samtidigt. såna hällar där man måste välja platta först och sen stega, där blir det ett moment för mycket tycker jag. men den här är ju enskilda styrzoner.
    Var på väg hem till småland och stannade till på IKEA i Malmö (Svågertorp) idag och såg att den var prissänkt, ännu bättre pris i paket med ugn.. Vi betalade mer.
    För 2.300:- Bara köp.... Min sambo är kräsen och gillar den skarpt...

8.    länk #8
    KnockOnWoods avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Halland

Ett kort pip när man ändrar någon inställning.
    Så är det väl på de flesta elektroniska apparater?
    Säkert avsiktligt, finns folk med dålig syn som inte ser att siffrorna ändras.
    Man får alltså ett audiellt (?) kvitto på att man lyckats ändra något.
    Inte störande alls.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen