Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2011
    Län: Uppsala

Diskmaskinen luktar bränt - vad är fel?

Vi har en Bosch diskmaskin med 4-5 år på nacken. Den har alltid funkat flefritt och diskat rent trots frekvent överlast, men nu...

Den luktar bränt gummi. Inte hela tiden heller utan det kommer och går beroende på var i programmet den befinner sig. Känns inte riktigt ok att ha det så.
    Någon som vet vad felet kan vara eller är det bara att pröjsa för en ny?

2.    länk #2
    byggare henke
    Gäst
    luktar det så ska du serva den eller köpa ny.
    va gör du när bilen går illa? fortsätter köra?

3.    länk #3

Tja.. så länge det inte börjar brinna så?! ;-)

Näe, men jag tänkte att det kanske kan finnas något jag kan göra åt det själv innan jag ger upp.

4.    länk #4
    byggare henke
    Gäst
    tycker inte att du ska serva den själv, så tråkigt om kläderna förstörs bara för att man monterat tillbaka något fel.
    nog är man nöjd om man lyckas, du kommer säkert få tips om vad som är fel

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: May 2006

tycker inte att du ska serva den själv, så tråkigt om kläderna förstörs bara för att man monterat tillbaka något fel.
    nog är man nöjd om man lyckas, du kommer säkert få tips om vad som är fel
    Tror inte TS kör kläder i diskmaskinen iofs.
    Men när jag tänker efter så kanske det inte är en sån dum idé... hmm tvätta och diska samtidigt.. två flugor i en smäll

6.    länk #6
    byggare henke
    Gäst
    ååååååå. förlåt läste fel.

om du väljer att reparera DISKMASKINEN(haha) tänk koppla ur allt först innan du ens tänker på att öppna chassit
    Senast redigerad av byggare henke 2011-01-27 21:33

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: May 2006

Hehe, kunde inte låta bli

8.    länk #8
    Coolmans avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Län: Skåne

Att det luktar bränt kan komma från kretskortet och då har du förmodlingen en glapp på NOLLAN i eluttaget.

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: May 2009
    Län: Stockholm

Kolla även så att det inte ramlat ned ett plastlock eller dyligt på värmeslingan inne i diskmaskinen.

10.    länk #10

Tror inte TS kör kläder i diskmaskinen iofs.
    Men när jag tänker efter så kanske det inte är en sån dum idé... hmm tvätta och diska samtidigt.. två flugor i en smäll
    Hehe, vore en ide´ kanske .

Ingenting har ramlat ner - har även testat att köra den helt tom för att se om det gjorde någon skillnad - men det gjorde det inte. Nollan säger ni?? Hur sjutton vet jag vad som är vad?

Och så tycker jag det är så skumt att det bara luktar bränt till och från - om något var helfel i kretskortet borde dte inte lukta bränt hela tiden under programmet då?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen