Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Dec 2009
    Län: stockholm

min helinteg diskmaskin köpte jag från Gränsbygdens i Markaryd billiga o trevliga är den ÅF så jag rekommenderar dem.
    Och om man kontaktar dem och ber om offert blir det ännu billigare

2.    länk #17
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: helsingborg

Vi har IKEAs modell (whirpool?) och jag märker den inte förutom tömning/fyllning om man har den på under dag/kväll men däremot fick jag gå upp och stänga av den en natt när sambon hade satt på den innan vi la oss! nu ligger vårt temporära sovrum iofs nära köket.
    IKEA säljer antingen Whirlpool eller Electrolux sortiment. Tillverkat i fabriker från dem men enl IKEAs specar och önskemål. Därför har allt på IKEA egna namn. Vilken tillverkare ser man på serienumret på själva produkten. Wpool har 12 siffror medan elux har 9 siffror i serienumret.

3.    länk #18
    pinebars avatar
    Moderator Medlem: Aug 2005
    Län: Stockholm

Vi köpte en av de tystaste Bosch som fanns för ett par år sedan.
    Den är tyst förutom när det skvalpar lite när vattnet rinner ut.

4.    länk #19
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Gotland

Jag har redan köpt Bosch tystaste toppmodell, från gränsbygden.
    Fick fruktansvärt bra service av dem. Rekommenderar dem verkligen. Fick även ett paketpris som låg 154' under t.ex. tretti.se på alla mina vitvaror. Ofattbart.
    Om diskmaskinen är tyst kan jag återkomma med när den är inkopplad.

5.    länk #20
    MMR
    Senior medlem Medlem: May 2006
    Ålder: 36
    Län: Skåne

Vi har IKEA (Electrolux, går även att se på logotypen på typetiketten på sidan av luckan) och den är tillräckligt tyst tycker jag, öppen planlösning och tycker inte det är problem att sitta i vardagsrummet och kolla på TV; vi har sovrummet på ovanvåningen (inga innerdörrar dock) och vi sätter oftast på den innan vi går och lägger oss utan problem

6.    länk #21
    Nykomling Medlem: Sep 2006

Jag har redan köpt Bosch tystaste toppmodell, från gränsbygden.
    Fick fruktansvärt bra service av dem. Rekommenderar dem verkligen. Fick även ett paketpris som låg 154' under t.ex. tretti.se på alla mina vitvaror. Ofattbart.
    Om diskmaskinen är tyst kan jag återkomma med när den är inkopplad.
    154000:- !!!! Vad var detta för vitvaror? Guld och diamant inlägg?
    Eller du har offertat på ett hyreshus?

7.    länk #22
    BaggenMaths avatar
    Junior medlem Medlem: May 2010
    Län: Nacka

Jag tycker att det är trevligt med BELYSNING i diskmaskninen. Någon som har ett bra förslag, helst under 10' med följande spec

Extra hög
    Tyst
    med belysning
    Integrerad (helst helt)
    Kan vara både 45 och 60 cm bred, vi behöver ändå två

tacksam för tips

8.    länk #23
    BaggenMaths avatar
    Junior medlem Medlem: May 2010
    Län: Nacka

Vill bara tipps om att Kvick har väldigt bra priser på Siemens maskiner.

ex: Siemens diskmaskin SX65M001SK
    Kvicks pris är 7.690,00
    enligt simens hemsida är 9.690 kr rekommenderat ca pris

Vet inte om man måste köpa kök samtidigt eller om man bara kan köpa maskinerna

9.    länk #24
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Halland

Vill bara tipps om att Kvick har väldigt bra priser på Siemens maskiner.

ex: Siemens diskmaskin SX65M001SK
    Kvicks pris är 7.690,00
    enligt simens hemsida är 9.690 kr rekommenderat ca pris

Vet inte om man måste köpa kök samtidigt eller om man bara kan köpa maskinerna
    Siemens har väldigt höga rek. priser på sin hemsida...Det brukar inte vara svårt att hitta grejer ganska mycket billigare...Jag gav t.ex. 10900 för min induktionshäll som enligt siemens skulle kosta 13200.

10.    länk #25
    Nykomling Medlem: Nov 2007
    Län: skåne

När man vet vad man vill ha, gör en koll på prisjakt.

På en Franke fläkt skiljde det 2400:-.

Så det finns pengar att tjäna.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen