Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2007

Problem med Cylinda TP 82

Hejsan!

Jag har en Cylinda TP 82 i min lägenhet som fanns med vid köpet några år sen. Tidigare ägaren köpte in den 2003 och finns därmed inget hopp alls om garanti eller liknande.

Problemet som uppstod två veckor sen är att den helt enkelt inte tvättar. Den får ström, den tar in vatten och den pumpar ut vatten. Jag sätter på ett program, den börjar som vanligt och fem minuter senare är den "klar" utan att ha tvättat eller något. Efter programmet ligger det en del vatten i botten av trumman.

I ett sista försök innan jag måste köpa en ny så tänkte jag bara höra om det är någon som har en idé eller förslag på vad det kan vara. Hade varit en sak om den varit helt död eller kommit konstiga ljud från den, men nu är det faktiskt liv i den, den går igång, tar in vatten och kan pumpa ut...

Manual: http://dl.dropbox.com/u/103186/Cylinda.pdf

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2006

Går trumman runt? Kan tänka mig att kolen är slut...

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholm

Här var en gammal tråd men jag har exakt samma problem med min maskin.

Hur löste det sig?

Kör jag centrifugeringsprogrammet så går trumman runt men bara väldigt sakta.

Misstänker att det vara någon givare, typ vibration, som är trasig och gör att styrelektroniken inte kör igång trumman på riktigt.

/Per

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen