Hej,
vi funderar på att köpa svart kyl, frys, fläktkåpa och spis. Är det någon här som har svarta vitvaror, eller varit hemma hos någon som har det och vad tycker ni om det? I affären såg jag att damm syns ganska bra på det, men annars märkte jag inget negativt. Vi kommer att ha vita skåp och luckor och svart diabas stenskiva och ekgolv. Skulle det se bätte ut om fläktkåpan var vit eller rostfri? Finns inte så många svarta fläktkåpor att välja mellan och de som finns är som runda pyramider så det samlas mycket damm på sidorna. Jag gillar bättre fläktkåpor som är rörformade och har en platta längst ner, om ni fattar vad jag menar! Är visst inte så bra på geometri.

Jag var hemma hos en familj för några år sedan. De ångrade bittert att de hade köpt svarta vitvaror. Det som irriterade mest var att finger och handavtryck syntes så tydligt.

Vad synd, vi misstänkte det.

vi har det och det är inga problem. Det är nog värre med rostfritt.

Svart högblank eller aluminum är nej nej i kök och badrum. Snyggt men långt ifrån praktiskt tyvärr.

är väl hur snyggt som helst med svarta i rätt kök, vi har de o är jättenöjda, men vi valde ju mellan svart o rostfritt så vitt var ju inte ens med i tanken.

syns kanske mer med smuts såklart men det är väl mer en städ o prioriteringsfråga. är ju precis lika skitet på de vita bara att de inte syns så.

Det låter bra. "Hotade" min man att om jag inte fick trägolv så fick inte han svarta vitvaror :). Men då kök vi med svart - för det vill ju jag också ha och han vill ju faktiskt också ha trägolv :) - men vi båda anser att det som den andra vill ha är opraktiskt. Dottern 7 år vill ha ett vattentätt golv! Sonen 10 år vill ha trägolv.
Rostfritt idag är ju oftast behandlat så att fingeravtryck inte syns. Men jag gillar inte det.

Huruvida det är snyggt eller inte är ju upp till var och en, och framförallt kanske i vilket kök det ska sitta.
Svårt att hålla rent eller tråkiga fingeravtryck? Nej, jag tycker inte att det är något problem.

Om ni ska köra vitt och svart så tycker jag inte att ni ska ha en rostfri fläktkåpa. Då bör den också gå i vitt eller svart.

Vi har svarta vitvaror förutom diskmaskinen som är rostfri och delar av fläktkåpan.
Till detta skall vi ha svart EK paket 14mm de bitar av golvet vi lagt in skvallrar om att det
kommer bli snyggt men mycket dammsugande.
Ek bänkskiva och Lidingevit kök från ikea.
Kan posta en bild när det blir klart (troligen till helgen)

Kan ju lägga in en bild på våra svarta vitvaror.
n625127755_169022_1489.jpg

Vi gjorde nästan som ovanstående bild, men med erfarenhet från 70-talet med gula och gröna toaletter så tänkte vi att vitt tröttnar man inte på.

Däremot lade vi ett svart linoliumgolv med några vita plattor som inslag.

puu, vilken bra idé med lådorna på baksidan av kökshalvön. Ett utomordentligt finurligt sätt att utnyttja hörnet på!

malinahlen skrev:
puu, vilken bra idé med lådorna på baksidan av kökshalvön. Ett utomordentligt finurligt sätt att utnyttja hörnet på!
Ja, det blev bra och i andra hörnet har vi sån där snurra för grytor och kastruller. Men det behöver man ju bara en av.

Vi har svart kyl och frys, visst syns våra och kanske framförallt 2-åringens fingeravtryck ganska bra, men det går att städa bort...

Sen valde vi att ha ugn och micro i rostfri, men det är mycket svarta inslag i dom ändå, så det smälter in fint tycker jag.

Kan ta en bild imorgon, just nu jobbar jag och när jag kommer hem har jag ingen ork...

// Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.