S
skarj: Rätt enkelt om man tänker så här: Är ökad värme önskad, givetvis bidrar tumlaren, en utan värmepumpsteknink bidrar med högre värme, men kostar också mer i förbrukning/tidsenhet. En värmepumpstumlare kommer att bidra med värme under en längre tid, då de tenderar att tugga på i timmar innan tvätten är torr, den största anledningen som att jag tycker de är kassa, den andra är
44 svar · 1,1k läst
S
skarj: [citat] Jag gissar bara, tänker på hur det var (kanske är) på moderkort, där BIOS ofta hade ett batteri för att hålla klocka tex. Det kan ju vara något som ser ut som en konding också. bäst är ju nåt ROM minne som inte behöver backup av ett batteri, men man vet aldrig, gissade mer utifrån hur du beskriver ditt problem, det verkar ju lite som att apparaten "tappar minnet" när den
93 svar · 7,0k läst
·
S
skarj: Ingen som har någon idé? Lutar åt att jag låter det vara, har kört rengöringsprogrammet som maskinen har med en Finishflaska efter att jag manuellt rengjort sil och pump i maskinen (hittade inget). Det ljudet/vibrationerna kommer inte vid varje disk, men upplever att det är oftare och oftare. Börjar se mig om efter en ny diskis, har 2 spår just nu, köpa Miele och hoppas att den håller
1 svar · 37 läst
E
essess: Hej Min kyl/frys bosch KGE36AI32/01 ( https://www.bosch-home.se/sv/productservice/KGE36AI32-01#/Tabs=section-manuals/ ) vill inte riktigt komma ner i temperatur i frysdelen. Temperaturen ligger mellan runt -10 i nedersta lådan och runt -15 i översta och mellan lådan. Även om jag ställer in -24 som börvärde och har använder superinfrysning. Kompressorn går typ hela tiden och
0 svar · 28 läst
P
pi59: [citat] Bra bild, såg att man vrider bakstycket åt höger för att klara kabeln till fläkten [bild]
6 svar · 1,9k läst
·
I
Inodlog: [citat] Tack. Ja, enda anledningen till att jag frågade var om någon hade sagt att jag bör försöka fiska upp det istället för att skicka ut det i systemet. Men jag kom fram till att det borde väl mer eller bara sköljas ned i ett hål och inte tal om nån slang som det fastnar i. Så jag körde igång här och så borde det nog komma ut
2 svar · 113 läst
lsoderlund
lsoderlund: [citat] Fick bli ett biltemalarm. Måste säga att den duger perfekt. Kostar inte multum heller. Batteriet skall hålla ca 5 år enligt instruktionen. Oavsett, känns som en sak till som kommer fördyra, ställa till problem, och spöka. Byta batteri om 5 år lär jag inte heller göra. Köper nog en ny dosa då.
92 svar · 16,1k läst
·
Plateni10
Plateni10: Hej vi har en Husqvarna tvättmaskin 6000 serie och får inte upp luckan. Har försökt med allt både tråd och tagit bort toppskick. Hittar ingen ögla el tråd för att kunna nödöppna luckan. Jag har letat vid rensningsfiltret men hittar inget. Anledningen va att jordfelsbrytaren löste ut och den slår ifrån så fort v i sätter på strömbrytan till tvättmaskinen. Vad kan jag mer göra?
0 svar · 26 läst
Luckef
Luckef: Samma problem här.. Samma modell. Trasig kyl? Temperaturen håller inte, fläkt snurrar ej. Hur löste det sig för er andra?
6 svar · 6,9k läst
·
B
Bosemannen: ”Sensorn i förångaren” är det kabeln som sitter i ett plastspår i taket på frysen? Ovanför metallelementet med flänsar och frigolit? Har en frys som jag har behövt avfrysta varannan månad i de senaste. Finns ju inte så mkt delar men det kanske är den som är paj.
42 svar · 20,0k läst
·
B
Bosemannen: Hur gick det? Blev den lagad eller en ny?
1 svar · 174 läst
·
N
Nils45: Hej! Vi har ett irriterande fel som kommer rätt ofta. Ugnen går inte att sätta igång. Vi får då indikation stektermometer i displayen, men ingen termometer är monterad/instucken. Det går att få igång ugnen om man sätter i och tar bort stektermometern några gånger. Ugnen har självrengöring. Kan det vara smuts? Någon som upplevt samma sak och hittat en lösning? Garantin gick ut
0 svar · 48 läst
A
AndersS: [citat] Det klarar nog många 2-fas 16A anslutna hällar, men inte i "boost"-läget, utan de är parkopplade och minskar då effekt vilket innebär två kan köras så och övriga två får då ca 60-70% effekt, vår är på 7,4 kW. Och "boost" är i princip bara användbart för uppkok av vatten. Mycket annat kör jag vid uppstart på ca 70% t.ex. stekpanna för att den ska bli jämnt varm,
20 svar · 576 läst
·
Z
Zeido: Någon som har koll på frys från Siemens? När jag flyttade in här för 15 år sedan fanns kyl/frys i rostfritt från Siemens. Kylen gav upp för några år sedan och då jag inte ville byta båda så blev det en ny kyl från Siemens i rostfritt. Nu börjar frysen ge med sig och inte kyler ordentligt. Är dock osäker om den är trasig eller om det är dörrlisten. Verkar bildas en del frost
0 svar · 43 läst
H
HJ-C: [citat] Det är exakt det jag skriver.
4 svar · 130 läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Kolen i vilken motor? Den på bilden? TM fyller inte på något vatten heller.
3 svar · 121 läst
·
B
Bill Algö: [citat] tömningspumpen
2 svar · 146 läst
·
B
Bill Algö: [citat] nej vänd luckan upp och ned eller skaffa ny eller borra ur och plugga hålen för att sätt in skruvarna på nytt
2 svar · 102 läst
·
B
Bill Algö: [citat] kinesiska gummin är inte bättre än så
62 svar · 46,2k läst
·
B
Bill Algö: [citat] inga packningar som jag monterat har någonsin läckt
213 svar · 263,4k läst
·
B
Bill Algö: [citat] byt kretskort eller rättare sagt släng den kineiska skiten
3 svar · 75 läst
B
Bill Algö: [citat] Nä, den öppnar bara tablettluckan och pumpar in sköljmedel
8 svar · 222 läst
·
H
hempularen: [citat] På vår Siemens häll känner den av var man just ställt en kastrull. och den enda "sliden" styr då den zonen (som då är Highlightad). Vill jag styra en annan zon än den jag senast ställde något på, så får jag trycka på dess statusindikator (en extra tryckning jämfört med egna reglage för varje zon). På den större variabla zonen följer inställningen med om jag flyttar
11 svar · 141 läst
A
andhak2802: Hej, Någon som har en Spotless Max robotdammsugare och fått hela installationen att fungera? Min står bara som bilderna visar. Har försökt med allt och deras kundservice lämnar en del att önska. Hoppas på tur här:) Mvh Andreas [bild] [bild]
0 svar · 37 läst
·
D
Dilato: Tja, inget av det du ser är väl brännbart så visst kan man ha ett hål för termometer även om det inte är hundra procent tätt.. Lossa kablarna från sitt buntband så hänger dom fritt och du har löst problemet med dålig design.. Det kan ju lika gärna vara rök/fett från det du tillagar inne i ugnen som fastnat på kablarna...
1 svar · 115 läst
·
O
olofh: Verkar som att överhettningsskyddet på vår Electrolux löser ut. Tänkte jag ska byta hepa filter för att se om det löser saken. Men så såg jag att där är någon form av filt/filter innanför också med det verkar sitta fast. Fast när jag rycker i det så dammar det supermkt. Är det någon man ska försöka blåa av med tryckluft eller är det bara walk away? [bild]
0 svar · 72 läst
·
F
fribygg: Det kanske helt enkelt är enklast och billigast att byta vattenlåset själv om du inte kan få det befintliga rent och tätt?
1 svar · 69 läst
·
Gab_w
Gab_w: Jag hade likadant problem med felkod i11, men vatten fanns i maskinen. För mig var lösningen att rensa ingången till pressostat från vattensumpen med en stark stråle varmt vatten. Det lyckades ta bort matrester och fett som ansamlats där. Nu funkar maskinen igen som vanligt. Tack för tipsen om pressostaten som möjlig orsak
10 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.