Byggahus.se
Även jag har nu testat Lidl och shoppat, men jag nöjde mig med SDS-borrsetet. Kändes prisvärt eftersom ett jädra 5 mm borr brukar kosta 30-40 kronor när de inte är av superkvalitet, det största borret som ingick räcker ju att man kan borra ett vettigt hål med så har hela setet betalat sig.
 
För andra gången fick jag tvunget gå in i LIDL. Förra gången var deras motorcykelkläder rea. (Skitbra kvalite).

Jag letade som fan efter borrset och den skulle finnas i den korg för prislappen ovanför hängde ju där.... Men den fanns ju där framför ögonen hela tiden. så STOR?!?! Räknade med liten ask med innehållande borr :)

Hylsnyckelsetet var jag lite tveksam att köpa. Men var tvunget efter era kommentarer här. Använde lite igår. Ojojoj! Gediget kvalite!!!

Sen deras Fogpistol å la 19.99 kr var tvunget inhandlas. Säkert skräp men bättre än min plastiga som böjer sig 90 grader...

Tror jag ej behöver prenumera.. Räcker kika in här :)
 
Ja här var en till som spenderar alldeles för mycket tid till att läsa inlägg på byggahus.se :). Inhandlade hylsnyckelsatsen och borrsetet. Sen kan man ju aldrig motstå skruvsortiment, täckplast-med-tejp-set, etc. till vrakpris...
 
Hmm, det finns inte sådär jättemånga Lidl-butiker, och rätt många här inne verkar handlat på ett par dagar, de måste undra vad det är som gör att plötsligt en massa skumma typer springer runt och drar i deras verktyg, sådana som aldrig verkar varit där innan eller har för avsikt att handla annat... :)
 
Även jag smög in och köpte borrsetet det följde med skruv & spiklådor (nu kan knådden få egna), ringnycklar och en melon! (ja va f-n 2,99 kg)
 
  • Gilla
Bedholm
  • Laddar…
Coolman skrev:
Sen deras Fogpistol å la 19.99 kr var tvunget inhandlas.
SÅg idag på Bauhaus EXAKT likadan men Alpha Tools. De ville ha 139 kr för den!

Sällan man får 87% rabatt ;)
 
Jag var också tvungen att testa Lidl och det blev mer än vad jag tänkt.
SDS Borrsettet 80:-
2 st Täckplast-med-tejp-set 49 :-
Fogpistol 29:- Bättre än den jag hade
Ställbara arbetsstötta 129:-
Lödpistol 99:- Verkar funka riktigt bra varm på 4 sek
Pappersarkskärare 32cm 179:- Tysk kvalitet, dottern älskar att pyssla
Jobbar T-Shirts 2 st för 49:-
 
Coolman skrev:
SÅg idag på Bauhaus EXAKT likadan men Alpha Tools. De ville ha 139 kr för den!

Sällan man får 87% rabatt ;)
Nog inte omöjligt (eller jo antagligen i det här fallet eftersom det var olika "märken"). Jag har iaf lyckats få 82% rabatt på en GT535 häcksax :).
 
Sökte lite på nätet angående Hylsnyckelsatsen som är från BGS Technic Gmbh.
Det verkar vara ett tyskt kvalitetsmärke för handverktyg, som tidigare nämnts.
Så jag åkte tillbaks till Lidl och köpte även denna hylsnyckelsats, se länk nedan.

http://www.bgstechnic.com/product.php?id=48&prodID=00059
 
hecke skrev:
Sökte lite på nätet angående Hylsnyckelsatsen som är från BGS Technic Gmbh.
Det verkar vara ett tyskt kvalitetsmärke för handverktyg, som tidigare nämnts.
Så jag åkte tillbaks till Lidl och köpte även denna hylsnyckelsats, se länk nedan.

[länk]
Vad kostar hylsnyckelsatsen? Finns den på alla Lidl-butiker?
 
Kostar 499:- och finns, eller har åtminstone funnits, på alla Lidl-butiker.
 
Jag var och kollade på satsen igår för att se om det kunde vara något att ge bort till farsan.

Ingenstans står det "made in China" MEN -det står heller inte någonstans "Germany" på själva metalldelarna. Jag gissar att grejorna har sitt ursprung någonstans i Asien, troligen Kina. Grejorna verkade i övrigt välgjorda. Tyska tillverkare brukar gärna stämpla sina alster med "Germany"

Det betyder att kvaliteten på själva metalldelarna kan vara litet av ett lotteri. Kemisk-och metallurgisk analys kostar pengar. Det är bland annat det man betalar för när man köper Bahco, Gedore osv.

Min mening är att satsen är värd 499 SEK, varken mer eller mindre. Jag avstod köp. Jag har spräckt tillräckligt med hylsor som i övrigt verkar välgjorda.

Farsan bor oländigt till och är mycket på sjön. Jag skulle helst inte önska honom att stå med havererad båtmotor, och därtill en spräckt hylsa.
 
Mattias Har du läst om Chessus test och erfarenhet ovan. Dock självklart ingen garanti för att kvaliteten är lika på alla.
Min förra sats har riktigt fin industrikvalité och det är omöjligt att spräcka spärrskaftet eller hylsorna och gör man det ändå får jag ett nytt utan kostnad livet ut. Jag försökte igår att mörda Lidl-skaftet med förlängare och en fastsvetsad bult men icke att det gick att kvadda den. Varken skaftet eller hylsan sprack som jag trodde. Då talar vi ändå om ett grovt övervåld jag utsatte den för!
Jag laddade ner BGS Technics 243 sid tjocka katalog och där har de 3 st klasser på verktygen enligt bifogad bild. Den aktuella satsen på Lidl har klass Premium. "High end tools in best quality for high durability in day-to-day workshop use.

Vad jag fått fram är de importerade från Asien, men av god kvalitet enligt diverse verktygsforum i Tyskland och England. Säkert är Bahco och Gedore bättre, men då är prislappen en helt annan. BGS Technic ligger väl snäppet under Bagco & Gedore enligt min mening. Har spärrskaft och hylsor sedan tidigare både från Gedore och Bahco och de är bättre.

Jag bedömde dock denna sats ha betydligt bättre kvalitet än andra Noname från Biltema, Jula e.t.c. och då var ändå priset på Lidl ca 50% lägre än för motsvarande Noname sats.

Min bedömning är att satsen är värd mer än 499 SEK, men vi har alla olika erfarenheter och åsikter.
 
  • BGS.jpg
Efter att ha läst denna post så åkte jag ner på lunchen till den lokala Lidl affären för att se om det fanns någon hylsnyckelsats kvar (det är trots allt 2 veckor sedan detta erbjudande gällde). Och titta, där låg 1 paket kvar :)
Kände på det och mycket riktigt så kändes det mycket gediget och andades kvalité. För en glad hemmafixare som mig så kändes det som ett naturligt val att köpa. Som någon skrev tidigare, så kanske detta set kommer fram max 1-2 gånger/år men då har jag ju i alla fall kanongrejer.
Så ni som funderar på att köpa men ännu inte gjort det. Åk till Lidl och titta, det är fortfarande inte försent.
 
Ojsan...om jag räknat rätt och inte fått någon dubbelpost så sålde Lidl 7 hylsnyckelsatser + en massa annat grejs på grund av eller tack vare lilla mig...:)

Obs, jag jobbar definitivt inte hos tyskarna!

Förresten blev det 9 om jag räknar in brorsan o farsan...Som jag sagt tidigare så borde jag nu ringa Lidl och visa resultatet via denna länk och be om mer verktyg av god kvalité. Provisionen inte att förglömma, tänker även kräva provis för den där vattenmelonen som hängde med!

Edit:
Mailade just Lidl och hänvisade till denna tråd och tackade för att de kört en bra drive på verktyg. Lovade att vi skulle köpa en burk surkål om de kommer med ett supererbjudande på Fein multimaster...:)

Den som lever får se!
 
  • Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.