Byggahus.se
Verkar som om verktygsimporten.se har lagts ner ?? Har varit offline nu i flera veckor.

Synd :(
 
"Verktygsimporten.se är nere på grund av underhåll. Vi är online igen om några dagar.

Du är välkommen att höra av dig på info@verktygsimporten.se."

Inga datum så att man får veta hur många dagar "några" är...
 
Så har det stått bra länge nu. Definitivt mer än "några dagar".
 
Jag har mailat för ett par dagar sen utan svar, så man kan nog säga att de är borta..
 
Det där är en hel del maskiner som köpts in från USA; konverter inkluderas 220-110V... Kolla garanti och service möjligheter innan köp eller överväg att serva själv.
 
Då lär väl de låga priserna också försvinna, blir väl inte så mkt billigare än de vanliga handlarna. :(
 

Vänligen uppdatera informationen på sidan i så fall.
Ni förlorar mycket "kredibilitet" för varje dag som det ser ut nu.

Ni ska naturligtvis inte nämna Dewalt, utan bara skriva lite kort att ni omstrukturerar erat företag.

Lycka till.

Henrik
 
Hej,

Jag är en återkommande kund hos verktygsimporten.se . Och tog kontakt med dom. Dom är snart uppe igen. Dom kommer få en helt ny sida b.la. Och troligen utöka sitt sortiment.

Så som tur är så kommer dom komma tillbaka. Helt klart en av dom bästa sajter jag handlat på.

Jag har inget med dom att göra. Men tycker det är läskigt att se hur mycket DeWalt i Sverige lägger på. Och sen att återförsäljarna lägger på lika mycket sen är ännu värre.

/Warehouse
 
P-plats.se skrev:
I jämförelse med allt annat du köper är dom Svenska handlarnas pålägg extremt lågt.
hur det är med Svenska DeWalts pålägg vet jag inget om men jag kan ju dra mina egna slutsatser då jag vet vad maskiner kostar i andra länder och vad jag själv lägger på när jag säljer dom...

Att folk hela tiden orkar klaga på dom Svenska återförsäljarna för elhandmaskiner när ni gladeligen köper kläder på tex. Dressmann!???!
Vill egentligen inte ge mig in i diskutionen vad som är rätt och fel, men det är ju lättare att jämföra exakt samma verktyg i andra länder kontra Sverige.

Jag tror många skulle köpa ex. kläder via andra länder om du fick exakt samma kläder för XX% billigare pris. Många gör det säkert redan idag. Ett exempel är ju alkohol.. eller var kanske ;)
 
P-plats.se skrev:
I jämförelse med allt annat du köper är dom Svenska handlarnas pålägg extremt lågt.
hur det är med Svenska DeWalts pålägg vet jag inget om men jag kan ju dra mina egna slutsatser då jag vet vad maskiner kostar i andra länder och vad jag själv lägger på när jag säljer dom...

Att folk hela tiden orkar klaga på dom Svenska återförsäljarna för elhandmaskiner när ni gladeligen köper kläder på tex. Dressmann!???!
Skulle det överhuvudtaget fungera för nån Svensk återförsäljare att effektivisera sin verksamhet till den milda grad att han skulle kunna sälja elhandmaskiner av kända märken till priser som konstant låg 30-40% under konkurrenterna i Sverige?

1. Skulle denna handlare då inte få "påstötningar" från leverantörerna om att han har för låga priser och att detta sänker märkets "image"?

2. Skulle denna handlare då inte få "påstötningar" från konkurrenterna om att han har för låga priser? (Vet att detta händer inom möbelbranchen)

3. Skulle denna handlare då inte välja att ta hem effektiviseringen som vinst istället för att låta rabatten gå till köparna?

Så jag håller med om att det inte är nån idé att klaga på Svenska återförsäljare (hade man varit i deras sits hade man gjort likadant), det man kan göra är att klaga hos konkurrensverket och politiker så att de instifter effektiva konkurrenslagar.
 
P plats,

Tycker det inte är särskilt snyggt som ni återfärsäljare behandlar oss privata slutkunder. Ett exempel är t.ex om jag som privatkund vill köpa ett verktyg eller en vara som anses vara en proffsprodukt. Då får vi betala ett överpris som inte är klokt. Däremot om man som företag kommer och ber om rabatt och handla via faktura. Då brukar det inte vara några problem att få 50%.

Jag är så less på att höra om netto eller netto netto eller netto netto netto prislistor.

Så jag anser att vi privatkunder blir blåsta varje gång man ska handla på vad som anses vara ett seröst ställe, för där råder det mesta dels 2 eller fler olika prislistor. Och sen ska man inte prata om hur man blir behandlad som privatkund, som att man vore värre en huskvalster.

Titta bara på ett företag som Ahlsells, innan du har tagit dig in i deras butik så har
du sett 3 varningsskyltar om att dom inte säljer till privatpersoner. Så in i bomben löjligt.

Så jag anser att det på flera områden behövs en rejäl upprensning och kan nån fixa lite konkurens inom den sektorn så är jag den första som stödjer dom. Speciellt inom bygg, vvs och el.
 
tror faktiskt att dewalt i det här fallet har ganska skön marginal...

dock ska man inte ge sig på att dewalt Sverige har den, utan att de som många andra tar igen marginaler söderut på den Nordiska marknaden (vanligt i byggbranschen... sen skyller de på frakter etc etc) >:(

därför det lönar sig som privatperson att shoppa utomlands, det som är konstigt är att vi ändå med en liten leverans får frakten att gå ihop (hur nu inte de stora bolagen med stora leveranser klarar att få mängdrabatt vettefan) ::)
 
Lite (hmm) OT, men knyter an till ovanstående:

Vid ett stambyte i min förra lägenhet råkade det bli så att jag fick hämta klinker till mitt badrum för att de hade levererat fel. Jag stack till kakelbutiken och fick ju även se företagets följesedel. De 1,5 kvm som jag skulle hämta gick på 80 kr plus moms, hade jag köpt dem privat kostade det 440 kr/kvm inkl...
 
Ja det är sjukligt. Det enda som lönar sig för privata är att jobba svart och plocka ut lön i prylar, momsfritt och med företagsrabatter, annars kostar det fläsk och åter fläsk oavsett vad man ska ha.

Som ex. Köpte ett Eljo IP44 uttag som jag skulle ha till motorvärmaren ute vid garaget. Betalade kring 220:- med moms och allt. Kompisen på Bravida hade fått samma uttag momsfritt givetvis och med 60% rabatt !!!!!!!!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.