Byggahus.se
J
Hej fina folk,
Jag har en fråga jag vill flytta min Tv till den nya lägenheten. Men jag har inte original förpackning kvar. Jag tänkte fråga er hur jag kan lösa det? Jag tänkte att köpa flit och mm men vet ej vilken märke är bäst.
 
  • Stort tv på vit bänk, spelkontroller, snurriga kablar, lila belysning, trägolv, grå matta, avslappnat hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har använt gamla trasmattor och/eller filtar/täcken vid transport av tv. Liggandes, i bagageutrymmet på en kombi, med skärmen uppåt.

Eller använd madrasserna från sängen om du vill ha mycket stötdämpande material när du fraktar tv:n.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Du undrar vilket märke på filten som är bäst vid flytt av TV?
 
  • Haha
  • Gilla
Henibell och 6 till
  • Laddar…
J
D Derbyboy skrev:
Du undrar vilket märke på filten som är bäst vid flytt av
Ja
 
  • Wow
Henibell och 1 till
  • Laddar…
Märket på filten spelar såklart ingen roll.

Biltema har ”flyttfiltar”

Jag skulle snickra en ställning och köra den på ett släp.

Jag tror inte en 75 går in i en kombi. Jag fick in en 65 i en stor suv men då hade jag snickrat en ställning som den låg på.
 
Du behöver inget särskilt märke på filten eller ens köpa nåt. Använd det du redan har hemma, som filtar, täcken, mattor och madrasser.
 
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
  • Haha
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
J Josef9191 skrev:
Ja
Isf vill jag varmt rekommendera att skydda tv:n med en handgjord matta eller pläd av Märta Måås-Fjettrrström. Då kan inget gå fel!
 
  • Haha
  • Gilla
possum77 och 7 till
  • Laddar…
Jag tror ifs han klarar det utan stetoskop, men egentligen varför chansa.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
Det ballar ur.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Finns ju olika ambitionsnivå här....
Antingen två täcken på ett släp sen tv ovanpå. Kommer fungera bra men tvärnitar du är det nog färdigt med tvn.
Annars får du köpa flyttfiltar och svepa in den noga. Sen på det hade jag tagit wellpapp och sen efter det snott ihop allt med så där plast som fastnar överallt. Då kan du få ett paket som tål att spännas fast. Du hittar allt det där på t.ex. Jula.

Du får bestämma dig hur rädd du är om tvn och anpassa efter det.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Finns ju olika ambitionsnivå här....
Antingen två täcken på ett släp sen tv ovanpå. Kommer fungera bra men tvärnitar du är det nog färdigt med tvn.
Annars får du köpa flyttfiltar och svepa in den noga. Sen på det hade jag tagit wellpapp och sen efter det snott ihop allt med så där plast som fastnar överallt. Då kan du få ett paket som tål att spännas fast. Du hittar allt det där på t.ex. Jula.

Du får bestämma dig hur rädd du är om tvn och anpassa efter det.
Jag hade undvikit släp
Deras fjädring är väldigt stum jämfört med vilken bil som helst.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag hade undvikit släp
Deras fjädring är väldigt stum jämfört med vilken bil som helst.
En 75” tv går inte in i vilken bil som helst….:)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag hade undvikit släp
Deras fjädring är väldigt stum jämfört med vilken bil som helst.
Sant, jag rekommenderade också släp men ska man åka en bit, backa upp över trottoar eller liknande så är nog inte släp optimalt, just pga stötdämpningen.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.