Byggahus.se
Om hon fick en skriftlig offert borde det väl stå i den vad som ska göras? Tror att det är den rörfirman jag anlitat för jobb på min bergvärmepump. Ett jobb gick på ca 50000 och det andra ca 10000 och det som var sagt blev gjort och fakturerat enligt ö k. Tycker även jag som konsument bör se till att allt är med i en offert för att slippa tjafs efteråt men har firman gjort fel så ska hon självklart ha tillbaka pengarna.
 
Är inte 45k som skulle vara från början väldigt mycket pengar för installation av bergvärmepump? Har precis installerat en själv och firman skulle ha 20k men så min kompis jobbade på den firman kunde han göra det gratis, fixade det på några timmar..
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
henrik erikson henrik erikson skrev:
Är inte 45k som skulle vara från början väldigt mycket pengar för installation av bergvärmepump? Har precis installerat en själv och firman skulle ha 20k men så min kompis jobbade på den firman kunde han göra det gratis, fixade det på några timmar..
Så du menar alltså att din kompis är anställd på den firman som lämnade en offert och sedan hjälpte dig att installera den gratis? Den kompisen skulle jag inte vilja ha anställd hos mig.
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
K
ylven ylven skrev:
Det var ju inte lite extraarbete de hade fått. Jag tycker konsumenten är ute och cyklar.
Och ARN, förutsätter jag.
 
Freddan_ Freddan_ skrev:
Så du menar alltså att din kompis är anställd på den firman som lämnade en offert och sedan hjälpte dig att installera den gratis? Den kompisen skulle jag inte vilja ha anställd hos mig.
Nej begärde offert utan installation men han berättade att det kostade 20k hos dem(som jag tyckte var dyrt när han berättade, med tanke att det är arbetskraft vi pratar om inget annat)
 
F
ylven ylven skrev:
Det var ju inte lite extraarbete de hade fått. Jag tycker konsumenten är ute och cyklar.
Det kan man tycka. Men läser man texten så framgår det rätt tydligt att det firman kallar extra är sånt kunden pratat om och anser ingår. 45000 kr tyder även på att det måste vara nåt mer än att bara skava in en bergvärmepump och frånluftsmodul. Konsumentköplagen är rätt tydlig med, nån cyklar men jag tror inte det är konsumenten. Det enda felet var väl att betala mer än 45000kr som var avtalat.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.