Byggahus.se
Storsockret
Är uppe och lägger ett golv på vinden just för att kunna inspektera så jag tänkte att det är väl lika bra att göra det då.

Bortsett från massa bråte och getingbon, en död fågel och en del påväxt som jag förmodar är vitmögel av nåt slag (inte vitmögelost som min telefon vill korrigera till tyvärr), så noterade jag att väldigt stor del av andra halvan av innertaket är beklädd med vad som ser ut som sågspån eller sågdamm, men jag förmodar att det inte är så oskyldigt. Är det någon spännande spor/mögel jag borde oroa mig för?

Det är på den delen av vinden som är nära badrummet och avluftningen. Vi har noterat att det inte är tätt kring avluftningen som går ut på taket. Det kommer hit en snickare om en vecka för att reda ut lite. Vi är väl inställda på att det 60 år gamla taket är dags att bytas ut

Närbild på träbjälke med isoleringsmaterial, textur och trädetalj synlig, potentiellt en byggnadskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trätak med synliga bjälkar, isolerad med frigolit, damm och spindelnät, inomhusmiljö, byggnadskonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker det ser ut som kalk som man strödde ut för att inte få möss och getingar. Är det pulveraktigt?
 
Storsockret
F Filipbs skrev:
Tycker det ser ut som kalk som man strödde ut för att inte få möss och getingar. Är det pulveraktigt?
Ja det tycker jag nog det är, väldigt torrt och rasar ner när man tar på det, lite fastnad på händerna. När jag tänker kalk så tänker jag vitt, men det kanske inte är korrekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.