Byggahus.se
N naikon skrev:
Tänkte just ställa samma fråga, lite kul med tanke på hur Bosch krysslaser för 3500kr diskuteras som ett fynd i den andra tråden 😁

Slänger in en fråga ifall grovdammsugaren denna veckan är bra för 499?
Tar och svarar på den frågan också. Köpte en föregångare, vet inte exakt vilken modell men snarlika spec, möjligt lite större tunna. Fördelar, billig, bra sig förmåga. Nackdelar, ingen verktygsstart, påsarna är omöjliga att få tag på och är engångs. Köra utan påse var värdelöst, textilfiberpåsen som satt över utloppet inne i dammsugaren sattes igen på nolltid. (Textilpåsen sitter "efter" pappåsen).
Slutade med att jag ganska snabbt skrev ut en cyklon med 3d-skrivaren och satte före. Då får man helt okej separering och ytterst lite dam i själva dammsugaren och textilpåsen.
Något år senare vann jag en kärscher wd6 dammsugare här på byggahus. Jäkla skillnad, bättre sekundärfilter och verktygsstart. Ungefär samma sugkraft dock.
Delar från Parkslide dammsugaren används dock fortfarande, tunnan har jag satt cyklonen på, och slangen går mellan cyklon och kärscher grovisen.

I summa, mycket grovdammsugare för pengarna, men använder man dem tillsammans med verktyg så kommer man nog sakna verktygsstart ganska snabbt, åtminstone jag gjorde det!
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
F
Krysslasern nåt att ha?

Edit: Såg nu att det redan kommit på tal. 😁 Inget stativ väl?
 
  • Parkside krysslaserverktyg på stativ projicerar röda laserlinjer, används för placering av hyllor och lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Har någon testat detta verktyg?
Undrar vad verktygen heter så att man kan söka på det. Den skulle kunna vara grymt bra på att ta bort färg och lasyr tex eller rengöra båtens undersida. Med karbidborste är liknande maskin väldigt bra om det nu finns någon som passar.

Reklambild för Parkside satineringsmaskin/borstslip med pris och tillbehör för slipning och rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
C
Hittade:

 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Fanns inga satineringsmaskiner eller snabbtvingar i Jönköping, har de kommit in någon annan stans?
 
C
Ja, här i södra stockholm fanns 3 i min butik
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Fanns inga satineringsmaskiner eller snabbtvingar i Jönköping, har de kommit in någon annan stans?
Jag tog den sista sarineringsmaskinen idag i Kristianstad butiken
 
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
F
N nissenhj skrev:
Jag tog den sista sarineringsmaskinen idag i Kristianstad butiken
Är de nåt att ha? Fanns några i Höör igår.
 
Nån som köpte keramiska grillen?

Sommarverktyg :D
 
Mikael_L
F Fideliox skrev:
Är de nåt att ha? Fanns några i Höör igår.
Hade den funnits i butikerna förrförra våren (när jag skulle slipa ner all gammal slamfärg på husfasaden) så hade jag nog köpt en.

Men en sak undrar jag över, var köper man nya rullar (borstar) ?
Och i andra material?
 
O
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hade den funnits i butikerna förrförra våren (när jag skulle slipa ner all gammal slamfärg på husfasaden) så hade jag nog köpt en.

Men en sak undrar jag över, var köper man nya rullar (borstar) ?
Och i andra material?
Amazon, verktysboden med flera tex här, https://verktygsboden.se/hand-elver...neringsmaskiner/slipnylontrumma-med-slipduk-4
inte kollat om just denna passar men det finns "adapterar" också
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men en sak undrar jag över, var köper man nya rullar (borstar) ?
Och i andra material?
Ibland säljs det förbrukningsmaterial i samband med kampanjen. I ovanliga fall även på ordinarie hyllan. Annars är nog tanken att du skall slänga maskinen när rullarna är slut. Eller nåt...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nån som köpte keramiska grillen?

Sommarverktyg :D
Finns för samma slant på NetonNet nu, och på en del andra ställen för liknande kostnad tror jag.
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
F F_man skrev:
Finns för samma slant på NetonNet nu, och på en del andra ställen för liknande kostnad tror jag.
Very mucho gracias :)
 
Appendix Appendix skrev:
Very mucho gracias :)
Jag vet inte hur Lidls är men jag har mellanmodellen från Netonnet och är väldigt nöjd.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.