Byggahus.se
Hej,

Jag vet att detta har behandlats tidigare, men jag får ändå ingen kläm på det.

Jag har beställt ett Makita KIT från Tools-Plus. Jag valde att betala med Swedbanks American Express kort.
Efter beställningen fick jag ett mail från Tools-plus om att återkomma med ett 6 siffrigt verifikationsnummer. Jag har sedan ringt både mitt lokala bankkontor, telefonbanken samt även EnterCard ( Swedbanks Kort-företag) ett antal gånger till allihopa, jag har fått prata med olika personer varje gång.
Samtliga säger att de inte kan se ngt nummer och att de inte kan hjälpa mig.

Någon som beställt med detta kort tidigare ( eller haft liknande problem) och vet en säker lösning på det hela?

Tacksam för svar

MVH
 
Det är alltså inte Swift- eller Ibankod de ska ha?
 
Om du betalade online så måste det väl vara referensnumret på betalningen de är är ute efter? Du borde fått det när betalningen gått igenom, Konstigt isåfall om kortutställaren inte kan se det.
 
Nej, det tror jag inte. SWIFT och IBAN är väl internationella kontonummer?
 
Tyson skrev:
Nej, det tror jag inte. SWIFT och IBAN är väl internationella kontonummer?
Japp, det är det.
 
Jag skrev detta i en tidigare tråd:

" Handelsbanken kallar denna kod for INC. Jag gav även tools-plus denna information och det blev han väldigt glad för. De har alltid stora problem med svenska kunder just pga. bankarna inte fattar vad de vill ha."
 
Jag har läst samtliga trådar ang detta i forumet och försökt med allt.
Igår satt jag med lokala banken i en timme på plats och vi ringde runt till samtliga deras kontakter som kan tänkas ha numret. EnterCard (swedbanks kort utställare) sa till slut att de hade ett nummer men detta fick absolust inte lämnas ut till oss..

Man blir tokig...
 
Ditt lokala bankkontor kan se det, men är väl för dumma. Ring swedbanks kundtjänst istället. De får/vill inte uppge koden per telefon, men de kan kontakta ditt bankkontor.
 
Glömde en sak. Fråga tools-plus om du inte kan få ett par tal. Då är det mycket lättare att hitta koden. Jag gjorde så när jag beställde därifrån.
 
Jag ringde telefonbanken på swedbank då jag skulle ha min kod.. Hon jag frågade först visste inget men tydligen hade hon en yngre förmåga som visste exakt vilken kod jag skulle ha. Tog väl 10 min totalt, nästa gång jag beställde så hänvisade jag till den första ordern så efter det har jag inte uppgett någon kod.
Ifs körde inte med express utan Visa med min beställning
 
Snailman
körde med visa och swedbank, ringde telefonbanken och sa att jag ville ha den 6 siffriga koden för transaktonen.... nej det fanns ingen sådan, efter att hon kollat lite mera (edit: ganska mycket mera) så klämde hon till slut fram med 6 siffror som hon var säker på inte var det jag ville ha... - Det var de rätta siffrorna

Så min slutsats är att de direkt ser den 6 siffriga koden (den används väl för att koppla ihop reservationen med själva köpet när det väl gjorts - det måste ju kunna kopplas ihop vilket köp som gäller vilken reservation) men att de som vanligt? tror att kunden inte har alla hästarna i stallet:S och då kan det ju inte finnas några siffror hos dem....
 
Redigerat:
Snailman skrev:
körde med visa och swedbank, ringde telefonbanken och sa att jag ville ha den 6 siffriga koden för transaktonen.... nej det fanns ingen sådan, efter att hon kollat lite mera (edit: ganska mycket mera) så klämde hon till slut fram med 6 siffror som hon var säker på inte var det jag ville ha... - Det var de rätta siffrorna

Så min slutsats är att de direkt ser den 6 siffriga koden (den används väl för att koppla ihop reservationen med själva köpet när det väl gjorts - det måste ju kunna kopplas ihop vilket köp som gäller vilken reservation) men att de som vanligt? tror att kunden inte har alla hästarna i stallet:S och då kan det ju inte finnas några siffror hos dem....
Precis detta förfarande var jag oxå med om.
Efter ett par samtal och tjafsande så visade det sig att Swedbank trots allt hade det sexsiffriga nummer som efterfrågades, men de kunde inte tänka sig att det var det numret som jag behövde.
 
Är väl 3-D Secure(Verified by Visa/ MasterCard SecureCode) de börjat köra med, extra kod för att verifiera att det verkligen är du! Handlarna har krav på sig nu att använda det, annars får de står för risken för bedrägerier.

En nackdel för konsumenter då det blir svårare att få pengarna tillbaka vid bedrägerier, enligt visa/mastercard är det bevisat du som gjort köpet om du använder den koden, och du har varit oaktsam om någon annat kommit över den..

http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure
 
Snailman
discomike skrev:
Är väl 3-D Secure(Verified by Visa/ MasterCard SecureCode) de börjat köra med, extra kod för att verifiera att det verkligen är du! Handlarna har krav på sig nu att använda det, annars får de står för risken för bedrägerier.

En nackdel för konsumenter då det blir svårare att få pengarna tillbaka vid bedrägerier, enligt visa/mastercard är det bevisat du som gjort köpet om du använder den koden, och du har varit oaktsam om någon annat kommit över den..

[länk]
Det är inte den koden som de frågar efter i de fall som är aktuella i den här tråden.

tråden gäller en kod som bara gäller för just ett visst köp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.