Byggahus.se
Hej! Vi är i startgroparna att bygga hus och funderar över möjligheten att bygga någon form av sluss mellan garage och huset. Är det någon som har erfarenhet av det och kan delge för/nackdelar men även planlösning eller bilder. Vi planerar för ett enplanshus med garage 1,5 plan.
 
Jag kan göra en 3d skiss på ert hus. Kostar inget men det behövs lite input på önskat hus och typ av garage.
 
Hej! Du behöver inte ta tid o göra en 3d ritning önskar mest input för att ta bra beslut. Bifogar några bilder på tomten och hur solen går för att få förståelse. Idag står fritidshus som ska rivas. Funderar på Eksjöhus prio 143
 
  • Svartvit skärmdump: kartvy i en navigationsapp, terrängdetaljer, vägar, knappar för användarinteraktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Satellitbild på en fastighet med solens position och tid för soluppgång, solnedgång noterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Slussa under ett skärmtak eller carport!

Det är faktiskt en av dom sakerna jag är riktigt jäkla nöjd med i mitt hus så jag kan gå i tofflor till garaget oavsett väder ute men slipper avgaser,lukt och i princip allt ljud från garaget in trots att garaget är vidbyggt.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Slussa under ett skärmtak eller carport!

Det är faktiskt en av dom sakerna jag är riktigt jäkla nöjd med i mitt hus så jag kan gå i tofflor till garaget oavsett väder ute men slipper avgaser,lukt och i princip allt ljud från garaget in trots att garaget är vidbyggt.
Tack! Har du möjligtvis några bilder att dela med dig av? 🙏🏼
 
Rickard.
Jag har ingen bra bild enkelt till hands och mitt hus är kanske inget jag skulle föreslå att bygga men jag har en carport mellan huset och garaget men det behöver såklart inte vara just en carport utan en gång eller vad som helst man nu tycker passar som gör att man använder utomhus(men ändå väderskyddat) som sluss.
 
Här en modell på ihopbyggt garage med hus.
 
  • 3D-ritning av ett enfamiljshus med garage och flera fönster, neutral bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modell av enfamiljshus med garage, grått tak, vita väggar och blåa fönsterluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter #11
  • Laddar…
Börja med att kontrollera vad detaljplanen tillåter. Mycket vanligt att garage får byggas fristående utöver Max byggyta för huvudbyggnaden, eller närmare tomtgränsen om de är fristående. Byggs de ihop så räknas de in i huvudbyggnadens byggyta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.