Byggahus.se
Hej på er! Vi har köpt hus och är mitt i renovering och flytt. Vi funderar nu på hur man ska göra med gardin i vårt sovrum. I nuvarande bostad har vi skena vilket vi gillar och skulle vilja ha kvar. Men vet inte om det är möjligt. Nån som har förslag på hur vi ska gå vidare? Ett oinrett rum under renovering med målarfärg och verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robris
  • Laddar…
Varför skulle det inte kunna vara möjligt?
 
Snedtaket till höger gör ju att det blir en glipa mellan höger vägg och gardin ifall man sätter skena i taket. Man vill ju ha gardinen kanske 1 dm utanför fönstret.
 
Sätt skenan på väggen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Visst är bilden med i trådstarten? Det blir nästan samma problem om man sätter den på väggen. Det jag ser skulle kunna funka är om man på nåt sätt lyckas få upp skenan på både tak och snedtak. Men vet inte hur det skulle se ut rent estetiskt
 
I skrivande stund hittade vi en person i ett likadant hus som satt sin gardinstång på övre fodret för att kunna dölja högra fodret. Ser ju ok ut men blir betydligt snyggare imo om man kan få gardinerna ända upp i taket
 
A Alekk skrev:
Ser ju ok ut men blir betydligt snyggare imo om man kan få gardinerna ända upp i taket
Jo, jag håller med, men nu är ni ju begränsade av naturlagarna. Det enda rimliga alternativet är ju att hitta en skena som går att bocka som en hockeyklubba.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.